AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
489

Högtalarmontering fram (E30)

Ra
32
Razer
320i 2d coupe -85
Någon som har någon bra idé om hur man ska montera framhögtalarna i E30! Jag testade att montera dem i originalhålen men de var ju inte särskilt täta så det gick inte att spela särskilt högt innan det började låta illa!!

MVH/

Razer

Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Jag har samma problem, tänkte göra en baffel och fästa på utsidan av plastskivan men då gick inte handskfacket att öppna.
Så nu funderar jag på att montera högtalarna i dörrarna i stället.

Mvh Jonas.N
/////Alpine
Ki
40
Kicker
318i -88
Om du har femtummare kan du montera på orginalplats om du tätar med silicon el liknande runt högtalaren och fyller igen diverse hål och kabelgenomföringar. Har du större doningar rekomenderar jag att du tar upp ett hål i dörrsidan, gör en baffel i t ex spånskiva och skruvar fast i dörren.
Jag kör själv med 8" i dörrarna.

//Kicker

Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Kicker, har du några bilder?

Tänkte eventuellt köra med dubbla kit i dörrarna, får det plats? Offrar gärna kartfacket, det hamnar bara en massa skit där ändå!

Mvh Jonas.N
/////Alpine
Ki
40
Kicker
318i -88
Det borde inte vara några problem med dubbla kit, om du har elhissar, kan bli tight med veven annars. Kart facket kan du flytta bakåt, bra att ha skivor i om inte annat. Bygg en stadig baffel och dämpa dörren med t ex noiskiller så blir det nog grymt bra.
Har tyvärr inga bilder kanske kan fixa efter nyår.

Lycka till //Emil

//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Jag körde med 6,5" i kickpaneler som var fästa i orginalhögtalarnas fästpunkter. Kickarna var vinklade upp mot förrare/passagerare.
Har bilder som jag kan skicka...

/Per
Ra
32
Razer
320i 2d coupe -85
///M tror du att du kan skicka de bilderna, vore skoj att få se hur du har löst det!! Min mail adress är "j.stigermark@telia.com".

MVH/

Razer
Visa användare
40
Danne M
325i -87
Jag skulle gjärna vilja ha bilder jag med. milliways@telia.com
Tack på förhand... /Danne
Visa användare
150
sa77
320i -89
///M...
DU hade bilder på ditt Högtalar montage, jag håller på att uppgradera ljudet i min, det vore hur schysst som helst om du kunde mejla dom till mig.
MVH stefan
sa77@chello.se

"E30 FOREVER"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.