AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
436

det är konstigt det här med el ...

Hejsvejjs, jag vet att detta är ett kärt gammalt problem i en tidigare tråd, men jag måste bara fråga nu när jag "ringat in" mitt problemområde.

Situatonen är följande, bilen laddar ur sig när den står parkerad, batteriet är nytt och fel källan är lokaliserad till instrumentpanelen.
Lyckas få batteriet att hålla om jag drar ur en
(den blå) av de två kontakterna på baksidan när bilen står en längre tid (några dagar).
Jag trodde först att det kunde vara klockan (518=stor jätteklocka) som drog, men efter att kopplat
ur klockan inne i panelen, drar den fortfarande ur batteriet!!

Vad jag undrar (och hoppas innerligt) på är om någon vet om felet ligger någonstans i "hastighetsmätarkittet" och det kanske är värt att köpa en ny begagnad, eller om felet kanske ligger tidigare i systemet?

vad ska jag göra?? ser ju ut som en biltjyv varenda gång jag ska starta bilen då jag tvingas lossa instrumentpanelen och in och gräva och slita bland sladdarna... =)

är jättetacksam för alla typer av tips och ideer!

/Johan i Halmstad
Om du drar ut den blå kontakten vad händer då vad är det som inte fungerar då?

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Hej kilen! (kul med så snabbt svar!)
Jo, det mesta slocknar, om jag inte har helt fel för mig... mätarna, belysningen... tja, allt

fattar knappt vad den andra kontakten gör för nytta?

/Johan
Ingen som vet vad det kan vara??

/Johan
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
du kan mäta på batteriet hur mycket ström den drar då den står still och då rycka säkring för säkring för att se vad som drar ström, är det inne i inst panelen kan det vara svårare tror inte det finns någon säkring för denna men kan ju ha fel.
Prova att byta inst panel borde ju gå att skicka tillbaka den om det inte funkar med den nya panelen

Joakim Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.