|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som vet nåt om denna bil, BMW 324td -91 som annonseras här på börsen? Den har inte gått så långt och såg väldigt fin ut. Synd bara på 4-dörrars. Länk Skatten ligger väl ca på 5000:-/helår? Är det elektronisk diesel pump på en 91, läste på forumet att det var en kille som hade det på sin -92'a touring. Vad ligger snittförbrukningen på ungefär? (beror lite på körstil iof) Något man ska tänka på om man skulle åka och kolla på den? Tänkte mest på Diesel motorn då... Tacksam för svar! Mvh //Andreas | |
|
Anden: Jag har för mig att skatten på min touring 92 låg på ca 5600kr på ett år. På den så var det elektronisk pump. Det fanns tydligen det på de senare modellerna. Förbrukningen beror ju som sagt på körstilen, men mina tankar gick runt 0,7L hela tiden. Men då kör jag inte riktigt lagligt heller!! Det skulle säkert gå att komma ned kanske två dl om du använde en kcr-box sen på bilen, om det är en elektrisk pump på den dvs. Kolla det vanliga bara när du kollar på bilen, dvs allt! Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.