|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om någon vet vart man kan köpa billig mobil 1 olja gärna i Stockholms området. Mvh krill | |
|
Jag har för mig att Biltema brukar ha Mobil1. M v h Patric |
|
|
Biltema har väl inte Mobil 1 heller?? Länk |
|
|
Dyraste oljan på Lantmännen (eller vad dom heter numera) är enligt ryktet samma som Mobil 1 Even alcohol can bend the room... |
|
|
Vet ej om det är samma i Stockholm, men här i Göteborg säljer Bilia Mobil 1 olja riktigt billigt, 4 liter för 298 kr. Att Biltema eller Lantmännens olja skulle vara samma som Mobil 1 har jag svårt att tro. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Lantmännen har en helsyntetolja som heter Agrol Spectra 5W/40. Det är inte samma olja som mobil 1, men den är likvärdig och tillverkades tidigare av mobil. Kostar 280:-/4 liter. Jag har använt den i flera år på många olika bilar (både standard och tävlingsbilar) och den har fungerat ypperligt. Rekommenderas! Micke |
|
|
Med rätt grannar är det bara att åka ner och tanak ur en dunk ur det stora oljefatet :) Even alcohol can bend the room... |
|
Mr Apex |
Gekås i Ullared tar ungefär 250 kr för 4 liter Mobil 1. Tyvärr lite för långt från Stockholm kanske... En aning långa köer strax före jul kan man förvänta sig. Mr Apex |
|
Observera att det finns olika varianter på Mobil 1! De har olika viskocitetsområden och lite olika egenskaper, alla Mobil 1 är dock helsyntetiska. Det är inte alla som är BMW-longlifegodkända. Mvh |
|
|
hmm jag behöver billig olja också. och den jag använder är mobil 1 0W-40. Och den kostar 512kr 4 liter på svensk bilutrustning i malmö. Ngn som vet billigare? Eller vet nån som har castrols oljor billiga? txt eller rs? |
|
diamantsvart_bmw |
jag såg på överskottsbolaget att dom sålde Texaco olja olika vaianter till hyggliga priser, vet någon om det är bra ? Blev ingen BMW 535I med skinn utan en 525 IA 24 V i topp skick |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Biltema hade sidoimport från USA av Mobilolja innan det förbjöds:((( MVH Hasso Länk |
| Kör själv på Motul delsyntet olja, rekommenderar den varmt. 4 liter 300 kronor ute i affär 470 kronor. Köper den billigt av en bekant som säljer. | |
|
Texaco gör bra olja, men den olja som jag har sett att de säljer på bland annat Ö&B är tyvärr av sämre kvalitet. Den oljan brukar bara vara klassad till API SG/SH, vilket är långt ifrån den bästa oljan i API SJ- eller SL- klassen! Men det är lätt att kolla själv eftersom klassningen står på förpackningen. Mvh |
|
mackan325 |
Finns Liquimoly halvsyntet som möter API SJ, CF.ACEA A3-98 B3-98, VW 500.00, 505.00 Mercedes Benz 229.1 för 189:- / 5L på Clas Ohlsson. |
| K-rauta hade ett otroligt lågt pris på mobil 1 skumt??? Efter lite kontroll så så var det ej samma innehållsförteckning på den som på de från märkeshandlarna. så titta inte enbart på priset! | |
diamantsvart_bmw |
Finns Liquimoly halvsyntet som möter API SJ, CF.ACEA A3-98 B3-98, VW 500.00, 505.00 Mercedes Benz 229.1 för 189:- / 5L på Clas Ohlsson. Jag kollade oxå på denna olja som Mackan 325 skriver om vet någon om den är bra eller bara skräp???? Blev ingen BMW 535I med skinn utan en 525 IA 24 V i topp skick |
max f |
vet att mobil 1 även fylldes på till biltema men kommer inte ihåg vad den hette. var en som jobbade med oljan som sa att det enda som skillde var förpackningen och priset oljan var samma. men för att vara på säkra sidan skulle jag nog bara gå och köpa dunken mobile1 olja till det pris som finns. om man vill ha det lite billigare köper man ett fat på 200 liter kostar ca 10 000:- med sjyst olja+handpump |
|
Om man köper ett fat hur länge håller oljan bra kvalitet? Om man gör av med 20 liter olja per år tar det ju tio år innan oljan tar slut. Jag har ett fat olja hemma som är från 60-talet men det skulle jag aldrig ens tänka på att hälla den i mina bilar. Utvecklingen har ju gått framåt de senaste 40-åren. /Anders |
|
max f |
om det är rödolja du har så kan du ju använda den i cycklar i allafall. rycktet sprider sig nog snabbt om man har ett fat olja hemma så då kan man köra lite hobbyverksamhet och sälja oljan. när man ändå håller på med "hobbyverksammhet" kan man ju utöka sitt lilla sortiment. |
max f |
oljan håller nog 10-20 år bara att den kan bli tunn vid utan och tjock vid botten har man oljan i ett varmgarage eller där det är ca 10+ så håller oljan bra länge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.