|
|
|
|---|---|
|
Hej lämna in min bil för byte av främre länkarmsbussning bak vänster sida. När jag sen kör iväg från verkstaden rasslar det i handbromsen, efter ett tag smäller det till rejält och den låser vänster bakdäck! En bil kör in i mig där bak, är lite förbannad kan man säga, ingen skada på min bil iaf och ett extaljus på den andras. Ska tillbaka till verkstaden imorgon e en BMW verkstad. Undrar jag om jag kan skylla detta på dem för dem har ju inte rört bromsarna (vad jag vet). Kan det ha att göra med bussningsbytet för det va ju det däcket som låste sig! Hände samma sak när jag körde hem från jobbet nyss men körde i 20km/h med varningblinkers. Eller vet någon vad som är fel!? | |
| lite osäker på din bilmdell men det har hänt att själva bandet lossnar från bromsbacken och kommer i kläm ,hoppas du förstår vad jag menar. | |
|
DrScream: din bil har skivor runt om samt små backar till handbromsen inbyggt i de bakre skivorna. Ser inte varför de skulle plocka bort de bakre skivorna för o byta de främre länkarms bussningarna låter för mig ganska konstigt. Dom kommer med stor säkerhet neka. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
Kom med mer info efter besöket hos BMW. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Dem neka såklart, jag vet att dem inte har haft loss bromsen och så. Men man undrar ju varför detta hände när jag körde ut från verkstaden?! den va ju inte sådan innan. Jaja sånt som kan hända antaglingen. Ska ner och kolla om jag kan fixa det. |
|
|
Det är nog bara att byta handbroms backarna så är den som ny igen. MVH Daniel ~~~~~~~~~~~~~~ Länk |
|
|
Försökte fick loss oket och så min fick inte loss bultarna som sitter bakom, dem som "håller fast oket" om ni förstår va jag menar. Daniel |
|
|
Förstår vad du menar. På min krävs det ganska ordentligt moment för att dra loss dessa. Jag använder därför ett 1-meters ½" hylsskaft och med det går det bra. Kan det vara att du inte använder handbromsen normalt men att verkstaden använde den som man skall vid arbeten? Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.