|
|
|
|---|---|
alpinab84,6 |
Hej, jag har nu inhandlat min sportbil. Det stod imellan m3 e-36, m3 3,8l (m5 motorn) och porsche 930 turbo. Konstigt nog så blev det en begagnad TVR CERBERA 4,5. Fick en provtur och sen var det bestämt. Vilket drag 0-160 på 8,3 sekunder och 0-100 på 3,9. Den slutar aldrig att acca, vilken växel som helst vilken fart som helst. Det ska bli roligt och skrämma livet ur folk på autobahn i sommar :-)Det var ett rätt så enkelt val eftersom jag bor i England. Men nu behöver jag en kombi samt en bil att styla och dona med. Så jag tänkte varför inte slå två flugor i en smäll och skaffa en lite sportigare bmw kombi och dona lite. Jag vill görna ha en 328i av E-36 model. Har ni några synpunkter på dessa bilar och vet ni några saker som man ska se upp med? Vet ni också några priser, milantal man ska hålla sig till? All info. är väldigt uppskattad Tack Jacob |
|
har själv funtat på en cerbera.. dom är så coola! 0-200 på 12.2 det är 4 sek snabbare än 360 modena Så grattis till en cool bil! Tomas.S/Aiit films |
|
|
Tror det är en sådan jag kört, knappar i ratten och konstiga instrument man slår knäna i, är det den? I så fall är det en trevlig bil, som vanligt har bromsarna ägnats för lite arbete bara, typiskt engelskt. Men ett jävla ös är det! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Vad är det för grymt häftig bil ni pratar om ? är väldigt nyfiken nån som har en länk till en sida med lite info kanske ?? _____________ Länk |
|
alpinab84,6 |
Ja det är nog den, men det finns olika versioner utav den. Innan -01 elr. -00 och före dessa årtal.Jag har den nyare med allt lullull t.ex ett fabrikstrim som mest koncentrerar sig på motorn men också en diffbroms och lite väghållning. Och slå knäna i något har jag inte lyckats med ännu, interiären är väldigt förarinriktad. Jag tycker att bromsarna biter rätt bra men ett lokalt tvr garage erbjöd sig att uppgradera dem till antingen ap racing 12 kolvsok(kräver nya fälgar och det finns ej många som passar bra på bilen) eller ett blandning av porsche gt2 bromsar och stålskivor med andra belägg. Kunde inte motstå så nu gäller det bara att välja!! |
|
Vi vill ha bilder!!! ;) M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Som sagt en cool bil.. det är den eller en m coupe för mig i sommar..vi får se.. Är lite orolig för tillförlitlighet..? du får gärna skriva om du får problem med den... men 420hk o 1100kg är nog jävligt kul;-) Lycka till! |
|
|
En våg av avundsjuka böljade just över mig! :D Grattis till en otroligt cool och udda bil med ruskig prestanda! |
|
|
Mätarna sitter liksom under rattstången? Eller några av dom i alla fall, minns att det såg lite ovanligt ut. Bromsarna nyper bra, men mattas ganska fort. En uppgradering verkar vettigt. Vet tyvärr inte vilken version det var jag körde, men den var importerad från England och hade bara gått ett par hundra mil. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Jodå, visst är det den, hittade en bra länk! Länk Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Grattis till nyförvärvet..tycker du gjorde ett bra val ;-) Här är lite mera info om bilen! Länk Länk |
|
|
Grattis till nyförvärvet..tycker du gjorde ett bra val ;-) Här är lite mera info om bilen! Länk Länk |
|
|
Coolt! :) |
|
alpinab84,6 |
Tyvärr så har jag ingen digital kamera eller scanner. Min är den nyare versioen än den på bilden(nya lampor runt om och lite annat smått som gör att den ser lite grymmare ut). Kolla in sidan www.tvr.co.uk så kan ni nog hitta bilder. För att vara ärlig har jag inte ens hunnit att ta några kort utav den än, alldeles för roligt att gasa ifrån folk i deras trimmade små japs saker med flygplans vinge och avgasrör ty 8":-) Jag ska försöka att dra mig ner till en bana och se vad bilen går för. Jag ska be en kompis till mig att köra några varv(han är före detta touring car körare, mest som hobby nu kör han bara en moddad lotus med dubbelturbo och v8). |
|
Grattis. Nu blev man lite avis men man får glädjas med dig =) Länk |
|
|
alpinab84,6: Grattis till bilköpet! Om du skulle har du vägarna förbi London, sväng gärna förbi och visa upp den bilen. Mvh Doggeli ------------ Länk Doggeli Londons största MoDoit! |
|
| Du kommer nog få en riktig kul sommar kan jag tänka mig.... Grattis till köpet. | |
| Vicken bil, grattis och lycka till:-)) | |
| Kan ju bara tillägga att TWR NÄSTAN började "serietillverka" Speed 12 oxå...Ett monster som typ byggdes i 2 ex för gatubruk,vet ej om de e sant dock.Billarna hade en monster 12-a på ca 800 kusar o en teoretisk toppfart på närmare 400 i 6ans växel!Frågan är väl om någon testförare var galen nog att testa det..... | |
|
Vad kostar en sådan best? M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
På mobile.de får man dem från ca 40.000 Euro uppåt. MVH Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.