AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.541

vassare kam?

Sida 2 av 2
wm
70
wmbjand
320xDA Touring 2009
325iR 1990
Ricke - går motorn bra än? Jag ska sänka ner min under v51. Lite nervös är jag efter inläggen här...
duden
Jag undrar typ hur mycket en Dr Schrick kam kostar och hur mycket skillnad kommer den att göra ? till en m20 motor
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hallå alla.

Skulle bara passa på att säga att jag också har köpt delar av denna "ingemar".
För ca ett år sedan så köpte jag ett topplock av honom (M20B20) för 3000:- (tyckte jag var billigt då) och jag varvar skiten ur min bil varje dag och den håller än.
Och för ca ett halvår sedan så köpte jag ett 525 motorblock med andra kolvar (som påstås vara smidda, men vem vet. dom är i alla fall lägre än original så att man kan ha 520 toppen på 525 blocket) i alla fall, det plus en ny toplockspackning, nya toplocksbultar, ny kammrem, nytt oljefilter mm för 5000:- (skulle ge samma effekt som att byta hela motorn till en 525 motor, jag har ju en 520 så det skulle ju bli ca 40hk extra) Länk
Jag har inte satt i motorn än men kommer antagligen göra det till sommaren, men då med trimmkam/535-sprut-lmm/extraktor m.m. Hoppas den håller, jag vet att Ingemar ser ut som en riktig liten skojjare, och snackar gör han gärna. Men man kan ju inte göra så mycke mer än att lita på honom. eller?

Så, mycke text men någon kanske blev klokare?

/Richard
Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Okej, själv bor jag inte ens en mil ifrån denna lilla mannen. Jag har varit där uppe ett par gånger. Man får uppfattningen att han inte har 100% rent mjöl i påsen vilket bekräftas på alla inlägg som görs här.
Däremot tror jag inte att allt han säljer är skit...
Toppen i min 325 kommer från Ingemar, det var den förra ägaren som hade köpt den av honom och den håller bra än.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.