|
|
|
|---|---|
robohell |
Tänkte köpa mig en M3. Har provkört ett par gånger och e skitsugen. E de något man bör tänka på när man tittar på en M3. Hur pass mycket dyrare är delar till en M3 än en vanlig BMW. Annat nägativt om M3. Vi snackar E36 92-95 runt 10 000 mil |
|
Hej! Du kan ju först och främst kolla så att den är välservad, är "inspection 2" gjord så är det väldigt bra, då byts tändstift m.m. Jag kan inte svara på om delarna är så mycket dyrare, det som ja köpt är inte några saker som gått sönder så ja vet inte riktigt. Men visst, det kan säkert vara några kronor dyrare, ett par backspeglar (som har en förmåga att försvinna rätt som det är) kostar t.ex 6500:- hos BMW om man vill ha orginal vill säga, Tändstift går på nå´n stanns runt 130:- st. Vet inte riktigt vad du ska kolla för nått speciellt, men att den är i fint skick, börjar motorn strula kan det säkert bli dyrt. Hoppas att du hittar dig en pärla, fråga gärna om det är något du vill veta. Lycka till å God Jul! Mvh Johan |
|
Perkka |
M3 E36 kom 93... Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
slumpen |
tjenare!! delar till en m3;a är i regel myckert dyrare en till de andra bmw-modelerna. så ska du köpa dig en, se då till att du har en tjock plånbok!! mvh slumpen |
|
perka har sett annonser på m3:or som årsmodell 92, tror att deras årsmodeller räknas från 1/1-31/12. Här i sverige så kommer nya årsmodellen från hösten. Men nu skall ju årsmodellerna vara borta, men folk har ju lärt sig och leva med årsmodeller så det är ju inte lätt och bara ta bort dem. |
|
|
Kan det inte vara så att det är en -93:a som är uttagen, typ hösten 92 ? /kalle |
|
|
Det finns inga årsmodeller längre, tillverkningmånad är det man räknar. Tidigare brukade man säga att den nya årsmodellen började den 1 september. Det finns dock inga E36 M3 som har "årsmodell" 92 utan det var först som -93:or de kom. |
|
|
Var mkt nogrann när du tittar på bilen, kolla efter allmänna skavanker som tex omlack och att alla dörrar etc stänger helt ok och att alla linjer p bilen är obrutna. Sen är det allmänt dyrare att äga en M-bil både i försäk och reservdelar och service. Själv är jag över 30 och bor i liten håla samt aldrig vållat trafikolycka så min försäk är ganska låg. Det enda jag eg hängde upp mig på när jag köpte min var att serv-bok saknas för de första 4 åren, vilket tyvärr förklarades med ett inbrott i bilen, men bilen var i sådant fint skick att jag kunde inte stå emot den :) Köp en M3 och du kommer inte ångra dig, det kostar lite men det är värt varje öre :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Omlack är inget negativt, bara det är bra gjort. Vad du däremot ska kolla upp är varför den är omlackad (krockad?) Tecken på krockskada kan vara ojämnheter i lacken o ojämna linjer mellan dörrar, huv, baklucka och den övriga karossen. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Jao precis det jag menade, sen framförallt hur bilen över huvud taget ser ut, om den är välskött och i fint skick. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.