|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW Älskar... Jag undrar lite om vilka risker man tar om man köper en BMW som är impoterad..? Och om man ska sälja en bmw som är impoterad hur sjunker andrahands värdet..? Är det dumt att köp en begangad BMW som är impoterad ..?? Är det någon man ska se upp med..?? | |
|
Länk Länk Nyttig läsning! Pröva även den utmärkta funktionen "sök inlägg". Lovar att du har ett par timmars intressant läsning framför dig :) ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
Dani |
risken med att köpa en skitbil som e import är LIKA stor som att köpa en i Sverige. Bara du e vaken när du köper bilen så ska inget gå fel. Sedan hur det är att sälja en import eller inte? Ja du...90% av köparna tittar på det som är billigare...och det är nästan importen i varje fall. Vissa gillar röda bilar, mer än svarta...samma sak med importen...vissa gillar import mer än svensksålda. BMW är ju trots allt inte svenskt, utan tyskt! ;) Kan t o m våga påstå att bilarna sköts MKT bättre i tyskland, och körs på bättre bränsle |
|
Risken är att få tag i ett vrak och då kan kostnaderna rinna iväg. Vare sig bilen är svensksåld eller ej. Skit i var bilen kommer ifrån utan koncentrera dig på bilen som objekt. Även om det bara är Arne, 54 från rissne som ägt bilen sedan ny. När du köper bil kan du inte lita på någon. Riskerna stiger sedan desto dyrare bil du köper. När du ändå ska göra en utav dina livs sämsta affärer (bil köpet i sig) så kan du väl ändå försöka göra ett så pass lite dåligt köp som möjligt. Prisskillnaderna mellan import och svensålt är påväg att helt försvinna (hur kan man motivera att en svensksåld ska vara dyrare nu för tiden än en importbil i perfekt skick?). Använd huvudet och ha lite kyla när du köper bil så löser sig det mesta. Lycka till. |
|
|
Risken är lika stor som att köpa en svensksåld bil. Det finns ras i Tyskland lika mycket som det finns ras i Sverige. Jag vill nästan påstå att de flesta tyskar sköter sina bilar bättre en svensson. De flesta köper orginal delar till skillnad mot svensson som åker och köper Biltema skräpdelar. Nu menar jag inte seriösa svenska BMW ägare. Tyskar sköter service intervallerna mycket noga. Rost är också mycket sällsynt på importerade bilar. Har själv ägt ett par importerade bilar där folk påpekat frånvaron av rost. När det gäller milfusket så är det vanligt förekommande i Sverige också. Vet en del tyvärr som har fifflat med svensksålda BMW. Det är synd att privatimporterade bilar har fått ett dåligt rykte, som kom när oseriösa handlare började hämta hem bilar på löpande band. |
|
|
Min kommentar måste bli att det är betydligt säkrare att köpa en DE bil än en SE bil. I SE har jag råkat ut för ett antal fifflade bilar som dessutom har en massa med biltema "orginal" prylar på. I DE får du dessutom alltid en bil i perfekt skick för samma summor som i SE. Jag måste tyvärr säga att jag har stött på mera lik i SE än i DE. Kanske jag bara har haft tur (i DE)? Vem vet? |
|
| 750an: Kan inte finnas så jättemånga lik kvar i DE, de flesta har nog redan exporterats till SE känns det som... | |
|
Inget fel på bilar i europa,däremot fel på importörerna av dom. Importera själv eller köp av någon som importerat till sig själv(och helst haft bilen ett par år) Henrik |
|
|
Acey :);) he rik. Rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.