AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
944

Strålkastarspolning e36?

Jag har sökt på forumet men hittar inte mitt svar..

Hur ser strålkastarspolningen ut till e36? Är det nån sån med teleskopfunktion? I så fall: är det så på alla årsmodeller?

Hur ser dom ut? Har dom 2 teleskoparmar per lampa som spretar åt olika håll eller?

Är det nån som har bilder (sprängskiss eller foto) på hur dessa ser ut så skulle det vara guld värt!

mvh
--
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Det är 1st teleskoparm per lampglas(dvs 2st totalt) och jag tror att det är likadant oberoende av årsmodell.

Mvh/ Micke t
Rör sig teleskopet från sida till sida då för att spruta på både hel och halvljuset, eller har den 2 munstycken?

Är den elektrisk eller kommer teleskopet upp med hjälp av vattentrycket?

mvh
--
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Den har 2st munstycken och jag tror att den kommer ut med hjälp av vattentrycket(dock ej helt 100%, ska kolla).

Mvh/ Micke t
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det funkar så att armen kommer ut av övertrycket som pumpen bildar och slangarna är oftast av dim. förstärkt trädgårdsslang (blir ett jävla tryck)
Sitter också en backventil för att allt ska funka som det är tänkt! Alltså en helt mekanisk funktion (allt för säker drift och billigt att bygga)

M V H
Stephan

Tack för alla svar!

Det är nämligen så att min bil hade fastlimmade munstycken, som jag upptäckte att inte hade några slangar kopplade och inte heller nån pump. Jag hittade tank och pump på skroten så nu är det bara munstyckena kvar.
Det kan hända att det är just "teleskopen" jag har. Jag tog en bild på dom så att någon kan bekräfta att detta är e36 spolarteleskop..

Bilden finns här:
Länk

mvh. William
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Ja det ser ut som E36 munstycken.

---------BMW ///M3----------
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.