|
|
|
|---|---|
JohanOS |
Någon som känner till något om dessa? eller vet i allmänhet om Dunloop gör bra däck? |
|
Johan: Hade sådana på min e36:a 225/45/17 dessa däck upplevde jag som ganska oki, våt egenskaperna var bättre än torregenskaperna. Lite väl hård gummiblandning i in smak, men jag körde iaf 2000 mil på dom innan jag sålde bilen, då var det ca 3 mm kvar. Däcken jag körde på före det var Goodear F1 dom var bättre på alla punkter men också avsevärt dyrare. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
På min 635:a har jag Dunlop SP Sport 9000 (245 fram och 275 bak). Jag håller med wendtan om att gummiblandningen är lite väl hård. I alla fall om man ska ha däcken på en nöjesbil. Våtegenskaperna är mycket bra men på torrt underlag är jag inte riktigt nöjd med greppet i däcken. Skulle jag haft däcken på en bruksbil skulle jag vara supernöjd men på en nöjesbil räcker de inte riktigt till. Se även den här tråden angående däck: Länk /Anders |
|
JohanOS |
Fan nu blir man lite orolig, får mina 18":are levererad med just Dunloop SP sport 9000... :( |
|
Hej! Var inte orolig. Jag har däcken på min M3:a. Och jag har provat många olika fabrikat av däck. Alla i den "klassen", Sportcontact2, EagleF1, SPsport, S03 osv är bra! Håller däremot inte alls med om att Eagle F1 skulle vara något att sukta efter. Skulle jag välja mellan något skulle det vara S03:or. Du blir säkert nöjd! Lycka till |
|
| Dunlop 9000 har placerat sig som nummer ett i den tyska motortidningen Auto Motor und sport tester under en rad år fram tom år 2000 och är ett mycket bra prestandadäck. Däcket är dock mycket känsligt att blanda med andra däckfabrikat. Att det skulle vara ett hårt däck har jag aldrig märkt. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa sp 9000 igen. | |
|
Jag har SP 9000 Sport i dimensionen 235/35-19 på 325:an och jag är helnöjd med dem! Kuriosa är att GoodYear äger Dunlop. Mvh / Malte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.