|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan någon hemsida med bild på avgassystem till e28 528?? Har nämligen köpt avgassystem som jag inte får på plats.Gäller original. KickDown | |
|
Tyvärr har jag ingen bild...men vad är det som felar? Sista dämparen?? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Köpte ett begagnat avgas standard.Enligt mekanikern passar inget av delarna.Dem satt på en E28 528 84:a.Och min är 86:a.Har för mig att grejerna satt på en Automatare.Kan de vara felet?? KickDown |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Det skiljer på främre rören mellan de allra tidigaste årsmodellerna och övriga, tror det gäller halva 1983. Sklijer även på främre rör och främre dämpare på vissa automater. Har man hela systemet inkl. främre rör brukar det gå att pussla dit, har själv bl.a. satt ett av de tidigare systemen från en manuell på en -86a automat. Bert-Ola BmwCS #2423 |
Paap Reeder |
Hej! Det är olika rördim före / efter -85. Skiljer på minst 2 mm på utblåsen från bakre dämparen. Sedan finns det också 3- burkssystem. MVH /// Paap Reeder |
|
Där e 2 burkar.Mekanikern sa att ingenting passa.Främre rören skulle va helt anorlunda. Får nog kolla upp de en gång till. Gubben jag köpte grejerna av sa att de skulle passa. KickDown |
|
|
det finns en liten bild på ett avgassystem på www.bmwcs.com/west och under fliken bildarkiv... /Henke BMW CS #5075 |
|
Paap Reeder |
Hej M528! Skrev rappakalja om rör dim: skall givetvis vara "rören ut bakåt från främre dämparen". MVH /// Paap Reeder |
|
Har fixat allting.Avgassystemet är på.Men bilen går dåligt.Helt för låga varv.Bilen går inte som den skall.Tappat effekt.Undrar om det är fördelarlocket och rotor?? KickDown |
|
Paap Reeder |
Hej M528! Vad var det som inte stämde från början? MVH /// Paap R |
|
Fick byta främre rören.Passa inte på min. KickDown |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.