AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
792

innertaket i E34

Bo
369
Booya
530iA Touring -94
upptäckte precis att tyget i innertaket har släppt en bit bakom takluckan..alltså då typ mitt i taket. En bubbla stor som en handflata ungefär. MYCKET störande! Ngn som vet hur/om man kan laga det?

Detta var ingen trevlig julklapp =(
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
He he har haft samma problem..detta pga mig själv..tyckte taket var något smutsigt (pedant som man är) och rengjorde det med textilrengöring vilket ledde till att limmet släppte. Det finns olika vägar köp begagnat på skroten, det lär finnas många och byt ut det=billigt, köp nytt och byt hela "kittet". Det jag gjorde var att ta loss tyget..i mitt fall släppte det bakifrån och vandrade halvvägs framåt mot takluckan.

Mitt tips till dig i detta fall är att antingen så försöker du ta toss tyget kring takluckan..det ska gå om du börjar med att följa tyget ändå upp tills det slutar, där bör du kunna komma åt så du kan rulla bort tyget. Detta är ganska svårt och det är viktigta att ta loss tyget (frigöra) ordentligt med tyg från höger till vänster. JAg antar att det enda vettiga limmet för detta är 3M och då måste du ta loss såpass mycket tyg att du får som en rullgardin som hänger rakt ner.

Ett annat tips som igentligen är bättre, speciellt om bilen i fråga inte råkar vara tipp topp. Använd rakblad och skär upp ett fint snitt så hela "bubblan" öppnas sedan sprayar du 3M och ser till att det absolut bara hamnar under tyget..skärma av med något så limmet bara träffar där det ska. Sedan viker du tillbaka tyget bara. Jag lyckades hyfsat med mitt arbete, men det var ganska krångligt och väldigt tidskrävande, den killen som tipsade mig sa att man kan få det mycket bra fast man snittar upp tyget och undrar om inte det hade varit det bästa i mitt fall ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.