AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
696

ang krockade bilar

mase
alla här talar om krockade bilar,men är krockad bil så mycket sämre.(nu snackar vi inte om en bil som har voltat 20ggr).

vad tycker ni?

blixter och dunder....
magiska....
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Det beror väl var bilen har fått smällen någonstans?
Jag förstår din fråga,men är glad att i sverige så kanske det inte finns så väldans många krockskadade bilar i trafik som t ex många andra länder där de lagar sina krockskadade bilar,Som borde skrotats.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Egentligen inte, men risken för dåligt repade bilar där rosten kommer krypande pga dåligt rostskydd efter en skada är ju inte helt ovanligt.Men hellre en skarvad bil än en som är riktad efter en rejäl smäll.
Plåt har "minne" dvs en riktad plåt blir inte lika vridstyv som en som inte varit riktad. Håller just nu på att forska var en skarvade E39 540i tog ivägen, ska finnas hos en handlare i 08 området.Seriöst jobb gjort på kundbeställning,för ett par år sedan, men jag skulle villa veta om handlaren tänker upplysa om att den varit två en gång.(bilen är jättefin)

MVH
Hasso
Länk

mase
min kompis hade en 320 (e36)
som han skulle sälja,när folk fråga svarade han ärligt och sa att den hade p-skada.då blev alla jätte rädda el skulle pruta ner den med 10 000kr

blixter och dunder....
magiska....
mase
hasso
har svårt att tro att han nämner något.

blixter och dunder....
magiska....
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Svårt att säga det där. Det är ju inge roligt om den har varit rejält krockad, så pass att det fortfarande syns tex i motorutrymmet. Men om det rör sig om en ny framskärm och huv så kan ju det bara vara bra (på en lite äldre bil) om det är riktigt gjort.

Om en bakskärm är lagad så kan det ju bidra till att den rostar mer där, men det beror ju även här på hur gammal bilen är. En 15 år gammal bil har ju med all sannolikhet redan börjat att rosta, så på en sådan kan det ju vara bra med lite ny plåt. Men på en nästan ny bil så vill jag nog ha kvar orginalplåten ett tag till.

Så här tycker alltså jag: Spelar ingen större roll på en gammal bil(>12 år), men om den är nyare så vill jag nog att den skal vara okrockad.

Min skrothög: Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Oj vad inlägg det kom! När jag började mitt förra så var det inte ett ända svar. Skriver nog lite väl sakta...

Min skrothög: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.