|
|
|
|---|---|
|
Tjena... Har en 320i -85 och har nyss köpt ett trimchipp. Undrar om någon kan säga hur mycket det ger i hästar??? Varvstoppet på min ligger på 5200-5500 och han jag köpte chippet av sa att det skulle ligga på 7000. Stämmer det??? Har orginal luftfilter och avgassystem nu men funderar på bättre grejor...ger det så mycket mer??? MVH//Anders | |
|
Anderz M: 0 hk, 320i -85 har en L-jetronic spruta, dvs, den går INTE att chippa. tyvärr... ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Öööö.....kille som hade den hade också en 320 och det gick för han.....sedan snackade jag med en annan kille som jobbar på verkstan i stan och han sa att det skulle gå....Och va fan är en L-jetronic spruta.... Ja tror att du är lite ute och cyklar eller kanske två killar har helt fel och du rätt.... MVH//Anders |
|
|
Anderz M: sök info här på forumet. Detta borde ha diskuterats tidigare. Hursomhelst, 320i e30 kom med 2 olika sprut, den tidigare hade L-jetronic och på -88 byttes den ut till Motronic. Den senare, alltså motronicen går att chippa, men inte L-jetronicen. Du kan dock göra en s.k. unichippning, med en tilläggsstyrbox.. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.