|
|
|
|---|---|
|
Nu undrar ni säkert varför jag postar denna rubrik, det är inte som så att jag har tänkt att backa min mätare utan tvärtom! Har tyvärr haft ett inbrott i min M3 vilket orsakade inköp av ny instrumentbräda med nya mätare etc. Vill nu återställa den mätaren till de milen bilen ska ha gått. Någon som vet vart man kan göra detta? Ps. Tur att tjuvarna inte skadade min bil utvändigt, men förbannat synd att de snodde allt som fanns i handskfacket = All dokumentation på bilen. Så ta in era service böcker i hemmet så slipper ni de problem jag fått.Ds Mvh. Robban Johansson | |
|
Tänk på att de är bara du som har ansvaret för att bilen övriga eletronik börjar uppföra sig märkligt efter en sådan operation. Jag har sett i det i ett otal e36or, så även m3or. Jag hade kontaktat bmw och frågat om råd det hållet. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
Hej! när du byter mätare så skriver BMW ett "intyg" om mätarbytet vilket i mitt tycke är seriösare än om någon ställer om mätaren, oavsett om det är framåt eller bakåt. Mvh Johan |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
till alla er som försöker lägga in länkar till mätarfiffelfirmor; vi tar bort alla sådana inlägg eftersom vi varken vill förknippas med dem eller underlätta för dem. Mvh Johan |
betriebsanleitung1 |
Helt rätt,jävla bedrägeri. |
|
Mm, kan hålla med om att det är onödigt... tänkte mig inte riktigt för. Har kontaktat BMW och de sa att de inte kunde hjälpa mig för då var de tvungna att byta intrumentbrädan. betriebsanleitung1: Du kan väl vårda ditt språk lite, att kalla mitt fall bedrägeri när jag vill återställa mätatsällningen till den rätta är väl ganska fel eller? LÄS TRÅDEN ORDENTLIGT INNAN DU BÖRJAR GNÄLLA! Mvh. Robban Johansson |
|
|
Så ja, så ja Mean Machine...läs tråden själv. :) Jag tror att betriebsanleitung1 syftade på Johans inlägg. ________________________________________ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Robban. Jag tror att han inte syftade på ditt inlägg utan Johans (BMWpower):) MVH Hasso Länk |
|
Mean Machine: menar du alldeles ny instrumentering eller menar du begagnade? blev verkligen instrumenthuset förstört i inbrottet? Som de nämns ovan, går km räknaren sönderpå en bil så byter bmw ut den mot en ny, samt skriver ett intyg p förra mätarställnignen. Som jag förstår det så har inte bmw bytat din instrument bräda? eller? När bilen ska säljas får du väl annars försöka förklara hur läget är samt åka in med bilen och göra en avläsning i LKM:en den visar ju den "sanna" mätarställningen. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
betriebsanleitung1 |
Ursäkta,jag menade inte något av de inlägg som finns nu utan det som blev borttaget som hänvisade till något annat . |
|
Ok, då är allt lungt! Jepp, helt ny intrumentbräda, och efter att något vasst farit in och ut i intrumenthuset så var allt skrot. Den är inte bytt av någon BMW verkstad = Inget intyg! Får försöka läsa av den på någe sätt hos BMW ändå... om det nu går... Mvh. Robban Johansson |
|
|
Det hade väl varit bra att åtgärda skadan på en auktoriserad verkstad så hade Du fått Ditt intyg. En auktoriserad verkstad hade dessutom montert in ett nytt huvudinstrument. Det finns faktiskt fördelar med de auktoriserade verkstäderna. God Jul, alla. Bosse J. 327-41 2800 CSA-69 735 iA -92 325iX-92 (hittills enda 3-serien) 525 -92 |
|
|
Mean Machine: Varför Bytte du inte bräda på BMW, detta måste ju vrit ett försäkringsärende, så då skulle det ju kostat 1850:- , kan inte tänka mig att det kan vara billigare att göra bytet nån annanstans på egen bekostnad, samt alla problem du nu får med mätarställningen. Vet inte riktigt hur det ligger till exakt, men det skall sitta en lite elektronikbox "framför" handskfacket, där man kan avläsa mätarställning mm, det borde ju gå att åka till en duktig BMW Mekaniker som har datorutrustning och be honom få fram mätarställningen därifrån (går ej att dinka den om man inte bytt den boxen, som måste installeras på BMW) och sedan ställa mätaren därefter samt skriva ett intyg... svårare än så kan det knappast vara...eller ??? GOD JUL på er alla !!! Ps. på din diagnoskontakt i motorrummet, har du 8 eller 16 poler ?? Har för mig att det kan ske via den på 16-polersvarianten.(3.0 8-poler / 3.2 16-poler om jag minns rätt, men jag är inte så bra på 3.0.an) Ds. Philip |
|
mase |
hur gör du när du ev ska sälja den utan s-bok och etc? hoppas d löser sej blixter och dunder.... magiska.... |
|
Har skaffat ny S-bok..... Tyvärr är det svårt att få tag på alla kvitton från servicar i Tyskland etc. Men jag jobbar på det.... Intrumentbrädan bytte ägaren innan mig, resten har jag gjort så fråga mig inte varför han inte lämnat den till BMW verkstad. Mvh. Robban Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.