|
|
|
|---|---|
|
Det enklaste sättet att få hjälp/billigaste försäkring är att vända sig till de försäkringsmäklare som finns. Dessa bolag lever på att hitta bästa/billigaste premien till kunden. En mäklare representerar nämligen alla försäkringsbolag! En hel del gnäll samt arbete (för att inte tala om inlägg på detta forum) borde kunna besparas härmed. | |
|
En mäklare representerar INTE alla försäkringsbolag. Säljer (ny-)bilshandlare alla bilmärken? Insplanet kollade upp om ev ny försäkring för min bil. De hade kontakt med Lita och If. Den ena var dubbelt så dyr som det jag har idag och den andra 3 gånger så dyr... |
|
|
Nej, det stämmer som Richard säger att försäkringsmäklare är ofta väldigt styrda av vart de får bästa provisionen, inte så konstigt men så är det. Simon |
|
|
Om mäklarna är styrda av provision skulle detta uppenbaras ganska snabbt och kunderna svika lika fort. Mäklarna kanske inte representerar "alla" bolag , men iallafall de flesta stora och mindre, jag har fått väldigt bra bemötande och låg premie på min M3:a -97, 4035 kr/år (inkl. vilt och hyrbil = +paketet) |
|
|
Hej "lila" roligt att du har fått ett bra bemötande. För min egen del har jag fått bra bemötande, men inga bra förslag då jag är en "stygging" som köpt min bil i Tyskland istället för Sverige. Dessutom så måste jag fortsätta ha hemförsäkringen i LF för att kunna få en försäkring igen...surt men sant. Har svårt att förstå att inget annat försäkringsbolag vill ha 1500 kr för att försäkra en bil i 6 veckor...utan stöldförsäkring! Simon |
|
| Simon: Min bil kommer också från Tyskland (privatimport) trots detta är jag 1:a ägare (fd. demobil hos BMW-Tyskl.), har alla förs. i If - villa + 2 bilar. Jag bor iofs i en liten håla och är en "gammal" gubbe på 42. | |
|
Ok, privatimport med. Jag har IF nu, de har dock aviserat en premiehöjning på 50% vilket har gjort att jag nu fått söka mig annorstädes. Skulle gärna ha garage, dock används de som förråd av de pensionärer som bor kvar sedan husen byggdes 57-61 inte mycket att göra något åt... Simon |
|
|
Simon: har du provat med Sveland? - kan vara ett klipp ibland. Rattkrycka,nollade nycklar,utökat larm samt märkta rutor (dvs det vanliga tjafset) kan hjälpa oxå! p.s Ingen vet att din bil inte står i garage det är bara en uppgift du uppger vid förs. tillfället, den kan ju tex. ha stått i ett garage hos en släkting, eller? |
|
|
Jag vill vara ärlig med vart jag parkerar bilen, dessutom är det lätt att kolla om jag hyr något garage där jag bor. Har inte provat Sveland...har provat med sockenbolagen som inte krav på larm. Har inget larm och tycker att 3000 inte är försumbara pengar. Har du något nummer/webadress till dem? Simon |
|
| Sveland 0451-383000 (Hässleholm) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.