|
|
|
|---|---|
oskar andersson |
Vågar man köpa en automatare med tio år på nacken? håller grejerna eller är det hur den är skött som är väsentligt? |
|
Hej Oskar! Jag tror inte att det ska vara nån fara. Självklart är det viktigt att lådan är skött precis som det är med bilen i övrigt. Kolla att lådan växlar som det ska, mjukt men ändå bestämt utan att tveka/slira. Ta även en titt på hur oljan ser ut, ska normalt vara klarröd och luktfri. Kolla att oljan blivit bytt som den ska. Har själv en 17 år gammal automat som funkar kanon (har visserligen bara gått 10800 mil)! Lycka till Mvh Daniel |
|
|
Nä tror inte det är någom fara, vad jag vet så 520 525 har väldigt bra låder! Men köp en 5-steg automat. då går bilen finare och snålare. hade en 525 ia 92 som gått 16100 mil och hade inga problem, nu äger min mor bilen o funkar även nu och bilen har nu rullat 19000mil och än så länge går den felfritt! Så lycka till! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Kan tillägga att min rullat snart 28.000 och fungerar felfritt, men å andra sidan är det nog ingen konst att slita ut en låda på halva milen om aldrig servar så kolla hur den servats noga. M v h Patric |
|
oskar andersson |
Tack för info, har börjat sikta på en 5:a med automat, 92-93 nånting.. //Oskar |
oskar andersson |
ska väl tiläggas också, en 5:a med nån av dem större sexorna, förmodlingen den på 2,5 liter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.