|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 528i E39, nu undrar jag om det är något fel på växellådan, Ettans är inga problem, men när jag lägger i tvåan och gasar så vibrerar växelspaksknoppen mycket kraftigare än när jag har i någon annan växel, är det något fel eller ska det vara så? | |
| Hm så svarade 535an förut och då var det hardyskivan som var slut..hur många mil har din bil rullat? | |
|
Den har bara rullat 5600 mil och de har jag kontrollerat på BMW Solna. //Hawar |
|
|
Hej igen ! Är det ingen som kan hjälpa mig med detta, jag har garanti kvar på bilen jag är nyfiken på om detta är är verkligen något fel? För att när man har i tvåan och gasar fullt så ser man hur den vibrerar kraftigt. Tack för all hjälp ! |
|
|
Tråkigt...Men rådet jag måste ge dig är att åka in till återförsäljaren och kräva att felet åtgärdas(vilket det nu än vara må). INTE ett normalt beteende på en såpass ny BMW med dessutom så lite mil... Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Felet kan ju tex vara kopplingsrelaterat så att vibbarna kommer vid ett visst vridmoment vid ett visst varvtal. Det är BMWs sak att lösat detta när garanti finns. Inget fel som jag läst om förut här på forumet vad jag kommer ihåg. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.