AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
965

Jag älskar min bil

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag har den minsta bilen i modellprogrammet, ändock långt över snittet mot andra bilmärken. Vilken himla bra bil jag har; underbar, skön, snabb, snygg. Väghållningen är kanon, körekonomin super. 0.87 vid 200 km/h. Omkörningsfaktorn är hög, osedvanligt för en 1.9 fyra utan vare sig turbo eller kompressor. Det är angenämt att vara så nöjd med sitt bilköp. Folk som inte kör BMW själva förstår sig dock inte på detaljer, men det är roligt att få positiv respons från BMW-människor med "dyrare" bilar, när min pärla står parkerad brevid deras. Vi ses på vägarna

/Kjell

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Du har helt rätt.

Det verkar som BMW folket håller ihop på nåt sätt.

P.S. I love my car too. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
BeeMWe playboy
Jag får en hel del beröm för min jag med *garv*
Drar den 0,87 vid 200km/h ???????????????
Fasen kanske ska skaffa en sån då, vad drar den vid typ 100km/h ???

Kör jag i 200km/h så går det ju säkert åt en 2 liter.......

Mvh
Patrik 325i -92
hmmm....

Min Alpina drar nog också en bit över 2l vid 200 km/h, men å andra sidan så kommer jag dit (till 200 km/h)mycket fortare ;-)...

Powerkjell: Var bor du? Är du medlem i BMW CS? Kan man beskåda din bil på nån träff kanske?

/Anders
M3 -86
B3 -95
318i -96
Tjena!

Helt klart att man älskar sin BMW... BMW-folket måste nog vara de lyckligaste bilägarna i världen. :-) Bmw handlar om "Kvalitet" "Körglädje" och "potens" som motor journalen sade om m3:an... Byter förmodligen aldrig bilmärke! Nä, nu måste jag gå och säga godnatt till pärlan min. Den har haft en lång dag. *ler*

Ha det bra...

Mvh Tobias
BMW540ia
Instämmer!!

Bmw folket håller ihop och hjälper varandra.
Skulle bli svårt att byta märke om man nu
skulle försöka.

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Anders>>>Jag bor i Hägersten, Stockholm. Nej, hur blir man medlem? Jag kanske är lite för nostalgisk, andra kanske inte tycker min bil är lika fin (dumt att skruva upp förväntningarna ifall jag kommer till en klubbträff...) som jag :) Fälgarna skäms jag lite över; BMW's 10-ekrade 15 tumsfälg *bilen skäms för skosättningen* Jag sätter in bilder alldeles snart på nätet, meddelar när det är gjort.

/Kjell

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Sandgren>>> Ops, jag hade ju färddatorn på genomsnittlig förbrukning och hade väl kört i lägre fart innan... Men jag har aldrig noterat högre än 0.93. Vid 100km/h ca 0.65
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Det kom en kille i en gammal Volvo 240 när jag stog på macken för några veckor sen, han sa att min bil var fin! Glad man blir ibland!

MVH Niklas 518 iS '87
kamber
Hmm BMW = BRINGS ME WOMEN HAHAHAHHAH skojar...

BMW E VERKLIGEN KÖR GLÄDJE HAR KÖRT ALLA BMW modeller ! o andra bil modeller men BMW e för mig =)

/Bujachaka....
sÅlD - B M W 318 -86 E30.....
UTAN KÖRKORT FÖR TILLFÄLLET, Spärr tiden SLut bara o boka nY teori tid o uppkörning =)!!
Hmm =( fick tid den 2oktober o idag e det den 13 augusti!! surt e det...
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Powerkjell:

Gå in på www.bmwcs.com och följ anvisningarna.

/Edvard
BMW CS # 4503
Powerkjell:

Varför inte ta en liten tur ut till Brostugan i morgon (20/8). Måndagar jämna veckor är det "BMW parking only" vid brostugan.
Det är visserligen BMW CS Stockholmssektion som träffas där men vi kan ju inte hindra andra entusiaster att komma dit och snacka skit. Och vem vet, rätt som det är kanske vi har lurat med dig i klubben också... ;-)

Vi träffas efter kl. 18:00 (eller är det 17:00?)och dyker det upp en compact med m-optik så lär det väl vara du (jag tror faktiskt inte att det har varit någon compact på de träffar jag varit).

/Anders
M3 -86
B3 -95
318i -96
Ko
663
Koffe
320iC -93
Kan inte annat än att instämma i skönsången!
Har nu varit BMW-ägare i 61h och kan bara säga... Fan vilken bil : )
Körde upp från Karslkoga till Umeå i gårkväll/natt. Det var bekvämt, mysigt, roligt och gick fort! Synd att man måste jobba idag bara.. Jag vill ju köra! : )

//Koffe, som redan är frälst!
323E21terror
måste bara säga att det där med bränsleförbrukning är en hel vetenskap, den beror ju på snuskigt många faktorer. Likadant som med prestandan, folk som stirrar sig blinda i papperen och ser att deras 325a skall klara av 0-100km/h på 7.9 sekunder men de lyckas bara tex klocka 8.3 och blir besvikna. min 323a har jag aldrig lyckats fått dra över 1.3 liter per mil(blandad), och det är jag ohyggligt nöjd med med tanke på bilens ålder och hur hårt jag kör. 535an däremot har jag lyckats fått upp i 1.81 liter milen vid stenhård statskörning då jag avverkade runt en 4-5 mil vilket är mycket lågt det med. Jag tror på en rätt inkörd bil (dvs lagom lugnt, dvs man håller sig under 4000rpm i början och servar bilen som man skall så bör man nog hamna på de angivna siffrorna med en differens på runt 10% (förutsatt att man vet hur bilen kördes när den var ny då :-) Naturligtvis så beror prestandan mycket på föraren, läste i en bok om 323E21 att när de testade den 79 så varvar de ju långt ifrån rödmarkeringen osv...det går ju att tokpressa sin bmw och vissa modeller tjänar kanske sekunder på detta, medan andra endast skriker och ger inget mera.

farten är min drog
323E21terror
Måste bara tillägga att oavsett modell och årsmodell så finner man körglädje i dessa Bayrar, helt otroligt..något som få andra märken klarar av och speciellt i samma prisnivå. En sak är klar folk må säga vad det vill men att köra bmw är att må kungligt,
det är helt enkelt så rasande roligt oavstt om man kör fort eller långsamt (fast roligare när det går fort och hårt). Tror inte man behöver kommentera närmare vad som gör detta märke så unikt, vi ser ju hur bra sammanhållning vi har här tex....tror ni tex toyota, volvo, eller saab folk är lika lyckliga och diskuterar så här..nej det tror inte jag.och en sak är säker en bil skall vara ett njutningsmedel som även skall klara av allt det andra..och få klarar av denna uppgift och vi är de lyckligt lottade så njut varje sekund ni sitter bakom ratten för man vet aldrig hur länge man lever :-)
323E21terror
Förresten credits till powerkjell, compact är en riktig uppstickare som ger så oerhört mycket till föraren trots den lilla motorn. Provkörde den helt nyutvecklade compacten dvs 316ti nyligen och måste bara säga att jag fick habegär direkt...hm dags för en till BMW i stallet kanske?
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
fett med creeds te power kjell!!för att han tar tag i en så pass omöjlig modell som compakten =) o visst har vi sammanhållning,kommer nog ha mig en bmw många gånger te i livet =)

D är fegt o släppa gasen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.