AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
605

fråga angående oljeläckage! hjälp är mkt önskvärd

travolta
hej,hej
har sett en pöl nu några dagar på garage golvet..
hissade upp bilen och sökte... har hittat var det läcker men det är så konstigt: det går en slags svart kabel framför oljetråget med ngn slags kontakt.. andra änden slingrar upp sig upp till remmarna. vid kontakten som syns så är "liksom" kabeln lite avskalad och där läcker det olja i "lagoma" droppar. ä det kanske en vajer inne i kabeln?

Med MYCKET överseende för beskrivningen hoppas jag nån vet vad det är.. så jag kan köpa ny o byta..

Tack
/Travolta
travolta
ingen?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Kolla så att det inte är Servon som läcker. Kolla oljenivån i Servon. Fast det är nåt som är galet om slangen hänger ner vid oljetråget!

Länk
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Har i och för sig inte mekat med någon 525i 24v, men är det inte en liknande motor som i E30 325 12v (M20)??!!
I så fall sitter det en kontakt med svart plasthölje precis ovanför oljetråget på motorns högra sida. Detta är oljetryckskontakten, en notorisk läckagekälla i varje fall för M20 motorn i 325:an

travolta
är oljetryckskontakten lätt o byta.. vart går andra änden?

travolta
borde väll passa på o byta när jag byter olja lr?
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Om du tror att min misstanke är rätt, d.v.s att det är oljetryckskontakten som bråkar (motorns högra sida precis ovanför tråget) så är det bara att koppla bort kabeln och sätta dit en ny kontakt som du exvis köper på BMW.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.