|
|
|
|---|---|
performa |
Hur "nollar" man serviceindikatorn på nyaste E46? Finns det lika enkla "tricks" som på tidigare årgångar? |
|
Performa: Varför vill du manilpulera serviceintervallen på en bil som fortfande har gratis service? eller om de är en importbil så har du väl iaf europlus? Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
performa |
Hej, handlar inte om att "manipulera". Snarae är det så att jag inte, under några om ständigheter vill serva min bil hos ex. Förenade Bil. När min "egen" nu skulle serva den var ex. inte luftfilter bytt, trots det skulle vara gjort hos den "fina" auktoriserade verkstaden. Jag har lyckan att ha en serviceman som är extremt noggrann, duktig och persolig, dock har han inte servat ngn BMW med det "nya" serviceindikatorn. Denna bil har jag inte importerat själv, men aldrig, aldrig att jag skulle köpa en bil hos en BMWfirma i Sverige jämfört med det bra och proffsiga bemötande jag fått i Tyskland. Sorry. |
|
Tryck ner den vänstra ratten på instrumentpanelen samtidigt som du vrider om nyckeln till läge 1. Om du väntar en stund lär du se att olje eller inspection texten på displayen börjar blinka. Om du då trycker in samma ratt igen borde det komma upp Reset oljeservice eller inspection? Allt beroende vilken somm kommer härnäst. Trycker du ratten och håller den nere en stund har du nollställt serviceindikatorn. Detta har fungerat på min bil, hoppas att det även gör på 01:orna. /Dominik |
|
|
Performa: Okej, de ja menar med manipulera är väl snarare nollställa utanför bmw vetskap. Jag håller med om att de slarvas lite väl mycket på bmw firmor med service:ar och respekterar ditt beslut att inte lämna in bilen hos dom. Om du bor i närheten av malmö rekommenderar jag NFS (www.nfs.nu) dom har utrustning för sådant. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
Enligt uppgift är det gratis att nolla indikatorn på BMW. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Kristian Larsson: Förenade bil i Malmö skulle ha 100:- för att nollställa min indikator. Jag skrattade lite och gick därifrån. ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
performa |
Tack för svar. Jodå, jag finns i Malmö så det passar ju perfekt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.