AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
472

cd-växlar flipp

mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Min cd växlare flippar. Vill jag te.x byta spår mitt i en låt så händer det ofta att växlare väljer att starta uppspelningen mitt i låten som jag försökte byta från. Ett annat problem är att den helt enkelt inte vill läsa skivor vissa gånger, andra gånger går det bra. Till sist så flippar cd vid små ojämnheter i vägen. Ska jag byta växlare? Hur monterar jag bort växlaren? Någon som har bra instruktioner (gärna också med bilder). Allt är välkommet.

Tack på förhand
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har du gjort ren växlaren med rengörningsskiva??
Nått som håller "släden"med laserögat som skakat loss??
Hur ser skivorna ut? visst händer det då och då nån enstaka gång när man kört på tskig väg att det har hoppat till.Sedan ska man inte köra vx-om den är kall,vid minusgrader enligt instruktionsbok.

MVH
Hasso
Länk

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hade liknande problem med en Sony-växlare och garantin hade givetvis precis gått ut. Dom erbjöd sig att ta in den och felsöka men då han trodde det var problem med lasern eller laserögat så var denna reparation nästan lika dyr som en ny spelare så jag bytte köpte en ny. Fick den dock till inköpspris som lite good will.

Mina problem började med att vissa skivor uppträdde konstigt medan andra funkade fint men efter hand så var det problem med alla skivor.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Orginalvx typ 6cd brukar vara alpin eller pioneer
kolla .www.ecp.nu -länken på första sidan

MVH
Hasso
Länk

Inte helt ovanligt att laserpickupen tröttnar, då tappar den ofta "spåret" och musiken hackar när felminnet är fullt, och vid minsta vibration. Iofs inte så dyr som reservdel (300-600:-) men precis som en taklucka till en 500SL, det kostar att byta i "finare" märken.

FP
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Hasso. JAg har gjort rent laserögat(var skitigt som faen) men det hjälpte inte.

Mer & fler förslag någon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.