|
|
|
|---|---|
|
Vilka säljer detta billigt komplett? spax,koni,bilstein mm ...gärna priser åxå..vad kan ni rekomendera? vill inte att det ska bli för lågt.ca 20-30mm (M3 E30) | |
WIKING |
MH-GTR skall visst sälja coilover till M3E30 för under 10000:- SNART MED KÖHLER 2,5 |
|
Vad är billigt? Är nöjd Bilstein, ring Forza (0322-10530) och kolla om det finns ett Bilstein Sprintline kit till M3E30. Det borde finnas. Jag köpte ett sådant (nr BTS-95912) till min 325 E30 och blev mycket nöjd. Det sänkte en original E30 30 mm (i mitt fall 10 mm eftersom det satt M-technik på 325:an). Kitet gissningsvis runt 6500:- På min M3:a sitter det Bilstein Sprint och ngt okända Koni fjädrar, denna kombination fungerar också bra. Höjden på M3:an är lika som 325:an med Bilstein-kitet. Skall väl erkännas att jag bara testat M3E30 med Bilstein Sprint kombinerat med olika fjädrar. Koni har garanterat också ett kit. (Mina Koni-fjädrar kommer med största sannolikhet från ett sådant kit.) /G |
|
|
tack för svaren..har nu beställt ställbara stötdämpare fram/bak med fjädrar (Koni) komplett. |
|
|
Fredric >>> Var beställde du ditt kit? Är det bara ställbar hårdhet eller höjd oxå? Samt pris? "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
|
ställbara i hårdhet både fram & bak..kortare stötdämpare med fjädrar..höjden är inte ställbar..(KONI)...beställde dom på SDV stötdämpareverkstan i Sthlm. Prata med Kjell där..han vet en hel del ..dom har hållt på i 30 år där nu..dom har 13 olika fabrikat bla. Koni,Bilstein,Öhlins....Han rekomenderade Konis ställbara fram/bak till M3 E30.Priset har jag ingen aning om än..:O) får dom den 8:e jan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.