|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har bilen står i småbitar lite så här inför julen. Jättekul.... Har efter mycket OM och många men, kommit fram till att bakre dämparna är rejält trötta... Dämpningen är obefintlig, och dessutom läcker "luftfjädringen" rättså duktigt.... :-( Jag har alltså en 528 -96:a, med "nya" E39 karossen... Sedan modell... Har nu ringt, ringt och ringt, och försökt att hitta begagnat... Bildelsbasen är ju jättekul, för där står det ju bara typ fjäderben hö bak.... Man får alltså iallafall ringa runt och kolla med skrotarna, om det är med spiralfjäder, eller luftfjäder.... :-( Och dom kan knappt svara på det själva heller.... Efterlysning nu alltså!!!! ::: Sökes!!! Fjäderben, komplett med luftfjädring. (alltså en sorts luftbälg som sitter istället för vanlig fjäder på fjäderbenet, som fylls med luft för att justera höjden. Nivåreglering alltså. Det ska vara till en 5-serie, E39, vilken motortyp som helst, bara det är nivåreglering... Ej kombi, tror jag... Endast sedan modell... Är det bara JAG som har det i hela Sverige, på en sedan!!!?? *suck* Nån som kan tipsa var jag hittar två stycken, som inte är alltför slut....? Snabba svar måste jag helst ha.... Känner stressen inför jul! *suck* mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) | |
|
Du skall kunna söka efter Nivåreglering i bildelsbasen.Har jag gjort till min 525:a. KickDown |
|
|
Så lätt är det inte. Då hade jag redan funnit vad jag söker.... Skrotarna registrerar dom bara som "fjäderben". Sen får man iallafall ring runt och fråga med dom... Har nog ringt närmare 20 bilskrotar. Finns inte att få ta i, säger dom... Kul.... /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
| Varför inte köpa nya? Beggade borde ju inte hålla så länge, eller du kanske ska sälja bilen? | |
|
Är det verkligen luft/pneumatik som styr nivåregleringen? Nivåregleringen är väl hydraulisk? Länk |
|
|
Jo, det är "bara" att beställa nya. Har även gjort den nu, efter allt letande. Kostade endast 3905 spänn styck.... Beggade, skulle duga fint, för får man tag i ett par som gått 5-7000 mil, för ern tusing, styck, så är det värt pengarna. Ringde till BMW, och dom sa att det är VÄLDIGT sällan man byter bakstötdämpare på en E39:a... per_i82: Ja, det är pnuematiskt på "nya" 5-serien. Efter ALLT jag eländats med för att komma så här långt kan jag skriva en faq, på total demontering av baksäte, ryggstöd, hatthylla, subbas, högtalarlådor under hatthyllan, inredning i skuffen, mm, mm.... Så det så!!! Imorron blir jag 8000 spjong fattigare. Fin julklapp... mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.