|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
nån som vet vad den plåtbygeln som sitter mitt under hatthyllan har för funktion??? kan man såga bort den? |
jeppe_L |
ingen som vet???? |
Len |
Tror att det är en fjäder som skall hålla luckan uppe, när man öppnat den. Men såga och se vad som händer..... När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
jeppe_L |
det kan väll inte va till luckan....för alla gångjärn till den sitter ju utanpå bagaget (jag menar den bygel som sitter under hatthyllan i mitten, där en några s,å hål i den....gar sett nån som har monterat sin cd växlare på en..kan det va det den e till för? |
Len |
Ok då, det jag tänkte på är som en ca 4 mm tjock "tråd" som går tvärs äver mellan backluckans gångjärn (på sedan-modell). Det du ser är väl då rimligen ett fäste för något extra-tillbehör (?), som du själv säger. När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
Det sitter väl ingen sån där "tråd" på e36? På e30 gör det det, men dom har ju en annan konstruktion på gångjärnen. Min skrothög: Länk |
|
jeppe_L |
nä alltså den här är i plåt....E36 har väll inge vajer????? nån som vet vad plåten e till för?? |
jeppe_L |
måste få veta!!!!! |
|
Om jag kommer ihåg rätt så är det bara en pressad balja för att öka styvheten på plåten i hatthyllan. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
jeppe_L |
okej...så man kan såga bort den alltså? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.