|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Min fina 520 (86a)har börjat krångla.Det verkar som om den inte går på alla cylindrar.....känns som den motorbromsar av sig själv.Detta kan inträffa när som helst.Slår man av och startar man bilen på nytt så går den bra igen.Vad kan det vara som strular?tändkablar, tändspolar,nån givare som glappar kanske? MVH Erik | |
|
Aldrig fel med en riktig service på vagnen som första åtgärd..Inkluderat byte av stift,rotor,fördelarlock mm. Mvh Janne. |
|
|
tack för svaret! Stiften är bytta nyligen.Undrar om det är värt att testa att byta rotor o fördelar lock också.Är det oftast i dom delarna som felen ligger? MVH Erik |
|
|
Eftersom rotor och fördelarlock ska bytas regelbundet oavsett problem eller inte så är ju det en bra och förhållandevis billigt åtgärd! Om det löser ditt problem kan man ju inte garantera, men det lär inte försämra iallafall... Mvh Daniel |
|
|
Min silvriga började gå lika bra som en påse nötter när jag låg på motorvägen ett par dar efter köpet (tänkte skitsamma, ska bara ha lådan o bensintanken från den) Det slutade med att fanskapet la av i en lätt uppförsbacke. Tog och kollade efter på fördelarlock och rotor och dessa var duktigt slitna (Läs: helslut) Efter byte till grejerna som hade suttit i den svarte gick den som en klocka igen. Kolla dessa saker, kolla stiften, kolla att den får tillräckligt med bränsle. _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.