AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
418

Varför går det inte att öppna dörren?

Lindahl
När jag kom ut till bilen idag så gick det helt enkelt att få upp förardörren (323ci -00). Dörren är förmoderligen inte frusen då jag fått ställt den i ett garage i ett timmar och prövat, men den går fortfarande inte upp. Kan det vara låsmekanismen eller. Snälla finns det nån som vet? Behöver verkligen bilen imorn...

Nån med tips? Förklaringar

MVH Christian Lindahl

....och jag vet man kan klättra genom passagerarsidan, men det blir lite krångligt i längden (är 193lång)

----------

Med feritta hela vägen...låter fint
Da
57
DanJo
428iX GC 2016
Hade samma problem med min förra vintern. Fixades genom att man bytte några delar i låset. Är ett känt problem på tidiga coupé och gick på garantin.
På verskstaden fick man upp dörren genom att knacka/slå på dörren tills låset gick upp. Sedan rejäl upp-smörjning. Men detta var bara en temporär fix.

Lindahl
Tack Danjo, tog det lång tid för dem att fixa det temporärt?

----------

Da
57
DanJo
428iX GC 2016
Hej,
Fick göra som du, klättra in genom passagerarsidan och ta mig till verkstaden. Väl där fixade dom det på 5 minuter. Var nervöst varje gång att låsa upp bilen innan jag fick det ordnat ordentligt några dagar senare (när nya delarna kommit).

Lindahl
Ska ju åka iväg till Dalarna i slutet av veckan och fira jul, tror du att en ordentlig uppsmörjning håller ett par dar eller?

MVH Christian Lindahl

----------

Da
57
DanJo
428iX GC 2016
Kanske skulle ta och träna på att hitta rätt punkt att slå till på dörren??
För min del hjälpte smörjningen i alla fall i ett par dar utan att jag fick tillbaka problemet.

De
65
DeKå
323 CIA-00
Lindahl: Har ungefär samma problem som du har. Låset på förardörren går nästan aldrig upp med fjärrstyrning, däremot helt ok när man låser upp den manuellt med nyckeln. Ska kolla med en aukt. verkstad och ser vad de säger om det.

Mvh
DK
Lindahl
Ja, det är ju en konst i sig...får hoppas dom på verkstaden kan hjälpa mig imorn, sen får jag väl hålla tummarna i jul då. Annars blir det väl till och lära mig vad alla "erogena" zoner på bilen sitter =)

Tack för tipsen!

MVH Christian Lindahl

----------

Lindahl
Har försökt med nyckeln också, men låset är dött, tyvärr....

Är ni grabbar nöjda med era 323:or i övrigt då?
Är det ändå inte en ganska rolig bil? Roligaste bil jag haft i alla fall. Körde ett par audis innan, men inget går upp mot den raka sexan, eller hur?

----------

Da
57
DanJo
428iX GC 2016
Christian: Mycket nöjd trots en hel del strul. Min verkstad (BMW Hackefors i Linköping) har dock ställt upp perfekt hela tiden. Inga problem med att fått allt fixat på garanti eller goodwill.
Roligast är dock e30-cabben. Mycket mer körglädje men mindre komfort. Men det är ju det som är vitsen med cab.
MvH DanJo

Lindahl
DanJo: Så sant, en E30 är ju alltid en E30, ljudet i den spisen är ju inte och leka med.....

MVH Christian Lindahl

----------

De
65
DeKå
323 CIA-00
Lindahl: Jag har haft min bil i 1 o halv månad bara och jag tycker att bilen går kanon förutom att jag var tvungen att lämna in den för hjullagersbyte för ett par veckor sen. Det kostade då 3000 kr hos aukt. verkstad...Bilen går som ett skott och har finfina väghållning trots dubbdäck på. En sexa är en sexa som sagt och mina tidigare 2 Audi A4:or går inte alls att jämföra med den här bilen. Men! Måste säga att ägandekostnaden är betydligt högre än andra märken!

Mvh
DK
Lindahl
Dekå: Hade också en A4 innan, en 1.8 TQ med lite trim, gick iofs ganska bra. Men BMW känns bättre ihopskruvad och mer solid. Sen är den bakhjusdriven och lite sportigare än A4:an. Har haft en TT och A6 också men inga kan jämföras med BMW:n

MVH Christian Lindahl

----------

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.