|
|
|
|---|---|
|
Det är så att vattenpumpen på min fars 320i har börjat läcka och i en reparationshandbok så står det att man behöver specialverktyg....Någon som vet vad dessa verktyg är?? Nån som kan komma med tips på adra lösningar?? Tack på förhand Niklas BMW när du hellre kör än låter dig köras | |
|
BMW-Niklas: Inte behöver du några specialverktyg.. Det e nog bara att plocka bort pumpen, o montera den nya. Bytte på min 325:a för en månad sen, o det var nog ingen extra svår åtgärd, o inte krävde den heller några specialverktyg.. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
320-johan |
Du behöver inga specialverktyg niklas,jag bytte på min 320 -86 i somras efter att pumpen skurit (4 mil efter körkortet=) och det enda som var lite kinkigt var muttern till fläkten för man behöver en smal och stor nyckel för att komma åt,men det gick det med. MVH/johan |
Len |
Om det ser ut som på 318 så kan det också vara bra med en oljefilteravdragare ex.vis , med slät yta, att ta om navet på remdrevet med. Var noga med att göra rent mot motorn och få dit packningen så att den tätar sedan. Fläktkopplingen brukar gå att ta loss med en halvstor skiftnyckel - i värsta fall kan man plocka några av de små bultarna med 10mm skalle först. När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
| Skruva inte på den _för_ hårt bara så du inte spräcker fästena.. lyckades jag iaf, har precis köpt en ny.. :-/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.