|
|
|
|---|---|
|
Jag vill få bättre bas i min 540touring-94 och funderar på att köpa en till resevdäcket. Finns det någon med bra eller dålig erfarenhet av detta. Jag behöver inte värstingljud vilken typ av woofer skal jag välja till min orginal cdspelare? Anders | |
| Sök sök sök det var uppe för ett tag sen just Låda för E34 Touring | |
|
Om du tänker på basen till reservhjulet , så är den KASS.Det är bara en Praktisk sak Inget annat.Satsa på en liten låda istället.Gjorde jag,blev skitbra.Kolla länken under.Den lådan passar så perfekti en touring. Länk KickDown |
|
|
Om du tänker på basen till reservhjulet , så är den KASS.Det är bara en Praktisk sak Inget annat.Satsa på en liten låda istället.Gjorde jag,blev skitbra.Kolla länken under.Den lådan passar så perfekti en touring.Har själv den lådan. Länk KickDown |
|
|
Hejsan. Om du inte vill ha en "likkista" i bagageutrymmet kan du göra som jag, skaffa en träfiberskiva av samma tjocklek som durkluckan i bagageutrymmet, såga till den med ordinarie luckan som mall, såga hål för lämplig bas och beslagen som du flyttar över från ordinarie durkplatta, limma/skruva metallnät/galler som skydd över högtalarhålet. (jag hittade ett utmärkt på HiFiKIT ungefär som en plåt med stansade hål). Klä fibersivan med tex filt, montera basen på undersidan, vänd på reservhjulet och böj eventuellt den gängade stången som håller reservhjuletnågot åt sidan så den inte tar emot basen. Du måste tyvärr ta bort det mesta av ljudisoleringen under durken men då får du dessutom plats med slutsteget till basen. Du kan själv välja prisnivå på komponenterna och min bas låter i alla fall anständigt. Det är dessutom omöjligt att se den vilket minskar inbrottsrisken. Mvh Stefan 525iT-95 |
|
|
Så sunkigt låter det inte med reservhjulsbasen. Ger lagom med bas så man inte trøttar ut øronen på långturerna, dessutom lætt att installera. Dæremot fungerar den inte så bra i sedanbilar. Synd bara att den ær svår att få tag på. |
|
diamantsvart_bmw |
Bygg själv en bas låda som är tun, gjorde det till min 745 som jag hade för, klädde sedan den i samma vinröda som inredningen, klämde in en 12:a spelade som fan, tror inner djupet va 150 mmm Blev ingen BMW 535I med skinn utan en 525 IA 24 V i topp skick |
|
Det är inte riktigt samma sak att bygga en baslåda i en sedan som det är i en kombi. I kombin har du inget koffertutrymme som i en sedan där du med rätt bygge kan använda hela kofferten som bas, i kombin har du hela bagaget+kupén som "andas". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.