|
|
|
|---|---|
|
Detta kevlar vad är det? Och glasfiber? Har tänkt o köpa en läpp till front spoilern och det jag har hittat är utav dessa två matrial. Så vad är det för nåt??????? O vilket är bättre? M-RULES | |
|
Båda utgör ett armeringsmaterial i plastprodukter som spoilers mm. Kevlar är en stark och lätt fiber som är "hightech". Inom F1 och i stridsflygplan mm använder man Kevlar och Kolfiber (en annan fiber som består av Kol! = även den är stark och lätt) i stor utsträckning. Kevlar brukar användas som armeringsmaterial i form av en gul väv. Även kolfiber brukar vara i form av en väv (svart). Kolfiber/kevlarblandningar är nog optimal då de båda fibrernas egenskaper kompletterar varandra väl. Den väven brukar vara svart och gul. Ofta lackar man plastdetaljerna och då ser man inte vad det är för material som används... Glasfiber är precis som det låter fibrer av glas. Relativt lätt och relativt starkt, men inte lika starkt/lätt som kevlar eller kolfiber. Glasfiber var "hightech" på 60-talet, men står sig än i dag om man inte har racingambitioner och "måste" spara gram på olika komponenter. Dessutom brukar glasfiberarmering vara rätt mycket billigare än kolfiber/kevlararmerade produkter. Och som sagt lackar du plastdelarna syns det inte vilket armeringsmaterial som används! Mvh |
|
|
Glasfiber har man byggt båtar iav i flera årtionden. Kolfiber är starkare än kolfiber och lite lättare om jag inte missminner mig. Kevlar är en lätt och väldigt hållbar sammansättning som slår ovanstående matriel på fingrarna då de gäller vikt och hållfasthet. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
okiii... tack för svaren, har ringt själv lite o fick samma svar som era. Vad tycker ni om glasfiber är det värt o köpa glasfiber eller bör jag satsa på kevlar???? M-RULES |
|
|
Köp glasfiber, antar att det blir mycket billigare för dig... Tillägg till ovanstående kommentarer: Kevlar används i utsatta områden såsom hjulhus, frontar etc eftersom det tål smällar (stensprut etc) bättre än kolfiber (som har hög styrka samtidigt som det är väldigt skört). /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
tänkte mig oxå en läpp med glasfiber. Tack för all svar, om nån skulle vara intresserad så har jag hittat ett företag i danmark som har rätt bra priser jämfört med sverige. Det handlar om halva priset, på läppen iallafall :) M-RULES |
|
WIKING |
Har dom någon hemsida? SNART MED KÖHLER 2,5 |
|
Såg att bmw specialsten i danmark garanterar sig att vara billigast på bmw delar i danmark. Det innebär att om du hittar motsvarande del hos någon annan i Danmark så e de bara o prata med dom så får du samma pris på deras prylar. Lägsta pris garanti lixom. kanske något och hålla i åtanke. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
wendtan: jo jag vet men saken är att dem håller inte på med HAMANN. O den läppen jag vill ha är från HAMANN. Men tack för tanken :) M-RULES |
|
mase |
skulle köpa kavlaren,har haft glasf. minsta stöten gick den sönder. blixter och dunder.... magiska.... |
|
det är ju jävla dyrt ju, orkar inte lägga ut flera tusen lappar till det. Det får räcka med dem lappar jag redan läcker ut till den andra(glasfibern). M-RULES |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.