|
|
|
|---|---|
|
Har plockat isär hela motorn. Ska lyfta ur veven idag sen är det bara lämna in kolvarna till någon som kan svarva. Vem gör det, hur ska dom svarvas ? Tips på firmor/folk som gör det ? Oringa blocket ska jag också göra, samma frågor här. Vad ska jag har för topplockspackning sen ? Vem gör det osv ? Vad ska jag ha för turbo, har ett Holset HX52 på gång. Ska jag byta vevstakslager,kolvringar, mer? För att vara på den säkra sidan. Porta toppen? Byta ventiler? Vad ska jag ha för sprut? Haltech E6k `? Alla tips/info mottages tacksamt. Mvh John | |
|
Jag har komplett sprut som passar din motor,bara att hänga på,funkar säkert bra med den mappen jag har också. Maila för vidare info |
|
|
Ingen som vill ge tips ? :( |
|
|
Allt hänger på hur mycket pengar du har. Självklart blir det bättre driftsäkerhet om du byter vevlager, ramlager å allt vad det heter. Svarvningen kan du få gjord hos vilken mekanisk verkstad som helst. 500kr är ett riktpris för att svarva alla kolvar. Hur mycket du ska svarva beror på vilket kompressionsförhållande du är ute efter. Detta måste du räkna fram. Det kan säkert någon trimfirma hjälpa dig med om du inte är så säker på volymberäkning. Porta och renovera toppen är alltid trevligt. Men också dyrt, om det ska göras av ett proffs. Haltech E6K är ett sprut som har de funktioner du behöver, Autronic har även ett som är likvärdigt. Sen har ju Haltech kommit med ett helt nytt system också, Heter Haltech E11. Om du ska ha ett Holset HX52, som är ett stort agg, bör du o-ringa blocket. detta kan också de flesta lite seriösare trimfirmor göra. Jag gjorde denna fräsning hos Värmdö motorrenovering, kostade 1100kr plus moms. Det var det billigaste jag kunde hitta. Blev bra gjort. Vad beträffar topplockspackning så är koppar ett bra material. Om du nu inte ska slå på stort och lägga på en alpina stållamellpackning för typ 5000kr.... den är såklart bättre. men koppar håller lätt för 2kilos laddtryck. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Tack så mkt för svaret. Värmdö motorrenovering? Är det Värmdö Motorteknik du menar som ligger Gustavsberg? Bor ju nästan på Värmdö :) Mvh John |
|
|
ekblom: jag skulle vilja veta vad en kopparpackning kostar att tillverka... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069 |
|
|
Ekblom har du semester ? :) |
|
| Hjälp mig ekblom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.