AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
707

Bangle och Z8?

Har sett i ett annat forum att Chris Bangle prisas för Z8:an. Men visst är det inte Bangle som ritade Z8? Den verkar va helt och hållet baserad på Z07 concept car från 98. Då var inte ens Bangle på besök i Munchen ens...
Eller har jag fel? Länk

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Måste fråga: Vad gör du egentligen? Med det antal inlägg du startar per dag så börjar jag lite smått undra:-?
hehe, har oxå märkt att det blev inte så mycket gjort här på jobbet under dem sista veckrorna...nja, ska byta befattning efter 1 january och just nu sitter jag lite mellan 2 stollar, då blir det lite tid över.

_________
Länk
Det är lät att de blir ett par inlägg... jag har nämlige inte så mycket att göra heller...
Bangle har ej ritat z8, det är nån dansk som ritat.
sebbe_bmw
Asken 5,91 p.dag
Z3c 4 ever 4.33 p.dag
Hasso 8,79 p.dag
och lilla jag 1,34 p.dag

Så värst farligt är det ju inte för min och Z3:s del=)
Kan ju undra vad de andra gossarna gör på dagarna?=)

Finns det ngn lista i turordning på vem som har mest osv?

Sebbe
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
vi har heller inte så mycket att göra under december,
så det blir att man sitter framför datorn,men jag klagar inte hehehe:-)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
*Z3c 4 ever!*

Sitter du mellan 2 stollar :DDD
Eller som en annan person säger;
-Mellan 2 jobb.
Kommer postingarna öka efter 1/1 -03 eller minska?

M V H
Stephan

Codriver
325i Coupé -92
För att ramla tillbaka till Bangle så måste jag prisa honom för hans bilskapande. Jag tycker att han infört ett nytänkande med linjer som kittlar. Inte göra som alla andra, utan sticka ut. Helt rätt!
Jag vet att här finns massor av åsikter i ämnet och många som går emot mina, men där finns en känsla i bilarnas linjer som jag inte kan sätta fingret på, men läckert det är det!

Om han gjort Z8:an? Det har jag däremot ingen aning om...

//Erik//
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Codriver: Tur att det finns olika åsikter, jag har inget emot din E60 "religion", men jag tror inte personligen på den.

Suck, Chris j-vla Bangle... inte kittlar det det minsta i mina neuroner när jag ser hans "freakshow" dra förbi. Tycker mest att de "kittlingar" man får är mer i stil med att desperat köpa en sista ren E39 M5a innan E60 chassit landar. Här kan man verkligen se gränsen mellan hur bra det var "förr" till hur j-vligt det kan gå när någon som Bangle får sina fjuniga fingrar på ritblocket.

/Jake
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Z8:an skall fö läggas ned nästa år, enligt autoweek.com
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Chris Bangle om BMW og fremtiden: "Expect the unexpected"...intet mere....intet mindre !

Chris Bangle om E60: "So the new Five follows the design idiom set by its bigger brother (E65), with some even more radical extras"....!

(Car Magazine april 2002)

..."det var bättre förr", men Chris Bangle har utvivlsomt et stort mod !

V-max
518i slow mobil
han måste vara dum om han ritar en mer vågad bil en befintliga sjuan... Varför ska Z8 läggas ned? Säljer i för låga volymer eller?

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Perkka
STEPHAN: Vem e Krutis? Lite OT men..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Agge
Själv tycker jag att Bangle gör ett utmärkt jobb.
När jag såg de första bilderna på nya 7:an visste jag inte om jag tyckte att den var snyggare än e38 eller inte.
Men i verkligheten ser den ruggigt fet ut.
Och kom ihåg att Bmw leder utvecklingen, det är ju en del av varför vi gillar Bmw, eller?

MVH
//Agge
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
*Perkka*
Askens krutcontainer :))
(BMW 540 Tååring med hårtork = kompressor)

M V H
Stephan

518i slow mobile> Jag har för mig att det har bestämts redan från början att det ska bara tillverkas ett visst antal Z8. På så sätt kunde man prissätta den på mycket högre nivå.
Så här sår på Z8 hemsida: The BMW Z8 is already a classic in its own right. A car with the finest ingredients built in very small numbers.This is a car valuable today and valuable forever - simply because it transcends the restraints and confines of time

_________
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.