|
|
|
|---|---|
|
Hej! När behöver man byta fjädrar. Jag har en gammal sänksats på bilen och den går i backen hela tiden. Jag har nya dämpare som jag skall skruva dit men undrar om jag kanske behöver byta fjädrarna. Duger biltemafjädrar? Sökte efter gamla inlägg men hittade inget tips. brum brum | |
|
Inget att tveka om byt fjädrarna oxå. Vad gäller Biltemas fjädrar så vet jag inte var dem tillverkas så jag kan tyvärr inte uttala mig om lämpligheten av en dylik montering...KAN ju vara bra grejor :) Det har diskuterats flitigt om Biltema här på forumet med oftast nedslående resultat för den firman.. Sedan är det alltid en fråga om vad man vill testa och se själv hur det fungerar med dessa delar,men fjädrar från t.ex Motor Nord är oxå ett alternativ som iaf jag skulle prova istället. Du har kollat på BMW?,brukar i många fall inte vara så dyrt som man kan befara. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
Hej! Mekonomen får sina fjädrar från sv fjäderfabriken i Strängnäs. De gör alla fjädrar till bl a Saab o Volvo. MVH /// Paap R |
|
Fjädrar på BMW kostar ca 1000 kr styck!!!! Mekonomen halva priset. Biltema halva priset av Mekonomen. Har bara hittat sänkfjädrar på andra ställen men sällan att en sats kostar mer än 2000. För originalfjädrar blir det 4000 och det är orimligt tycker jag. brum brum |
|
|
En gång för länge sedan så var Biltemas sänkfjädrar tillverkade av Kilen (Lesjöfors). Men nu har dom ju inga sänksatser på programmet mer så det vete rackarn vem som gör dom nu. Köp och prova, de är ju såpass billiga att det kanske lönar sig iallafall. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Hur vågar ni ens köpa biltemas grejjer ? Mekonomen har ju bra kvalitet men inte på allt , Biltemas är ju bara skit i mina ögon , så som bromsbackar , fjädrar och annat... _____________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.