AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
561

Säkring Till c-Lås pajar hela tiden ! Vadför?

bm
20
bmwmannen77
bmw 325i coupé 1993
Tjabba !! Har lite problem med säkring nr 7 i min 325a 93:a. Den går till c-lås +innerbelysning +fönsterhissar.Den pajar hela tiden vad kan det va för fel ?? har bytt typ 10 gånger nu på 2 veckor..Jobbigt.
Nån som varigt med om det?? /matte

Inte är det säkringen det är fel på iaf. Ett byte kan ju vara OK för att konstatera att det inte bara var säkringen som var trött men sen måste du hitta orsaken.
Gör så här: Ersätt säkringen med en vanlig H4-lampa, ev, med både hel och halvljustrådarna inkopplade. Gör ett kablage med hylsor i lampändan och flatstift i andra (använd 4,8mm stift). Stick in stiften istf säkringen på plats 7. Häng ner lampan i en liten glasburk som skydd.
Nu kan du börja felsöka, rycka och dra i tåtarna till dörrarna osv. Lampan skall bara glöda lite svagt när hissar och c-lås arbetar, när den tänds helt har du hittat kortisen. Den tänds även när du kör rutorna mot ändlägena.

FP
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
smart

-----------------------
Min E30:
Länk
Fa
227
Falcon
325 -93
jag hade samma problem på min,det vara bara pasaggerar dörren som funkade, då var det kablarna till bagage luckan som hade pajat.
kolla om du har samma problem.
Mvh Peter
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Samma för mig... Kablarna till bagage lucke lampan

-----------------------
Min E30:
Länk
bm
20
bmwmannen77
bmw 325i coupé 1993
Tjabba..
Ok tack för det , får väl kolla bagegaluckan om kablarna e hela då. fan vet va set skulle va annars...

/matte

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.