|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nja, snarare asfalt/gummi osv. Hjulsidorna är aldrig vaxade, samma sak vid varje tvätt. Naturligtvis samma sak på karossidorna, men eftersom hjulsidorna är silverfärgade på mina vinterhjul så syns det bra där. Personligen tror jag det går åt några tvättar innan lackens vax försvinner. FP |
|
| 4-5 tvättar med ett effektivt petroleumbaserat avfettningsmedel tar bort den bästa av vaxade ytor. Mac124 brukar finnas på välsorterade statoilstationer bla. Dock är bilvårdsprodukter oftast dyrast på mackarna i enlitersförpackning. Bäst köp är hos tex bilvårdsgrossist eller en välsorterad biltillbehörsbutik. Min petroleumbaserade avfettning köper jag på 25l dunk och ger ca 1/10 av vad det kostar på macken men jag gör av med en del medel per år. Om man hålelr till i Stockholmsområdet kan www.sga-ab.se kan rekommenderas. Prova bilvårdsdetaljister på gulasidorna eller liknande. | |
E28:an |
Asfalts/tjärfläckar tar jag bort med Dilutin + polerpapper funkar kanon man får gnugga lite bara går även bra på fälgarna oma man har fått asfaltsstänk på dom också. Ta vara på dagen =åk BMW Mvh Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.