AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
556

Trans Program

torparn2
Tjena..

Jag har ett litet problem detta felet har kommit
upp 2 gånger under den tiden jag har haft min 750
det står "Trans Program" på displayen.. jag har ingen
instruktions bok nån som vet vad de är..
det som händer är att bilen känns som om den går på 2 cylindrar typ orkar ingenting.. men bara jag startar om bilen så funkar den som vanligt igen..
tacksam för svar...

MVH Jocke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kan det vara "transmissionsprogrammet" till växellådan som spökar???.En 540 som övervarvades fick också upp transmissionsvarning när den övervarvade så övervarvskyddet slog ifrån.Bilen stod i princip still och ville inte röra på sig.Stänga av och på igen funkade helt normalt.

MVH
Hasso
Länk

torparn2
Tackar för svaret...
de kanske e dax att gå och köpa mig en instruktionsbok nu...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det finns massor at läsa om "Transprg.", eller "Getribeprg."som det heter vid tyskt språkval . Det ivf. ett nöd prg. som vxl.lådan går in i om fel föreligger i styrning eller låda. Beror allt som oftast på låg batterispänning vid start. Vid nödprg. spärras lådan till högsta växeln, det är därför du upplever den som slö.

Mvh.Patric
torparn2
Okey då fattar jag....
räcker de med att ladda upp batteriet ordentligt då så kanske jag slipper de fler gånger...
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Har en polare som hade samma problem med sin 540. Visade sig vara något kontrollkort som BMW bytte för 26K ink moms.
Svärd
Fick upp samma meddelande när jag hade dålig batterispänning!! Men med lite hjälpstart så var det borta!!

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.