AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
477

Hur har året 2002 varit?

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
ja detta året har varit lite si och så där lite småproblem med bilen men annars har det funkat rätt bra i alla fall.
Skriv om vad ni har varit med om, lite kort och gott:)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Förrutom att något jä**a SLÖDDER har gett mig en buckla på skärmen så har det inte varit några problem (förrutom en DYR insp II då) ;)
ant
jag har ju skaffat mig en 318is 16V. så jag måste säga att det här året har varit bra. dessutom har jag på allvar börja besöka och skriva här på bmpower.
överlag ett bra år. =)

=====
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det har varit ett mkt bra år ur bilsynpunkt, jag har äntligen gått tillbaka till BMW med ett par tre år med en 745:a(volvo) på parkeringen. Dessutom har jag sluppit ur kravet med stor bagagelucka då dottern vuxit ur barnvagnar m.m.
Är mycket nöjd med bilen, dock så finns det viss risk att körkortet sitter löst....
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Inte så värst bra år ur BMW-synpunkt. Först några inbrott (färddator, insida dörr, blinkers, lister, hjul) sedan en påbackningsskada, som jag dock fick betald av försäkringsbolaget (snubben som backade på bilen drog världens historia som visade sig vara högst osannolik).

Men rent maskinellt har bilen varit helt felfri.
JPM
Sådär måste jag säga, men bättre nu på slutet.

Sålde min e36 325 Coupe-93 i höstas då jag behövde få loss lite deg...skaffade mig en bruksbil istället e28 520-86...den gick bra men äe inte min typ av bil...kändes som en trampcyckel jämfört med 325:an...men men det posetiva är att jag bytt till mig en gammel e24 633 Csia-80...mkt o göra på den, men ack så skön att ratta..hade glömt bort hur skönt det är med automat...
Förövrigt så e allt gott..hoppas dock Bmw Williams gör en bättre säsong 2003. Vore skönt om dom kunde piska skiten ur MichaelFerraristalletteamorder... :-)

God Jul o ett Gott Nytt på er alla. Och ännu en gång ett stort tack till Bmw Power.

/Henke

Juan Pablo Montoya For President
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Denna höst har varit helt underbar, när man upptäckte bmwforum.
Det är helt otroligt vad kunniga ni beemer killar är,
som delar med era kunskaper till andra:))
Man är lite sugen på att byta bil till nästa år men vet ej vad det blir,bmw blir det i vilket fall som helst för att min lilla älskling accepterar ingen annan bil än bmw.
Prblem:
Rasad låda (DYRT! 28750:-)
Insugsmembranet (Aningen billigare ca 400:-)
Larmet (Efter lite pill med dörrkontakterna verkar det funka)
Buckla i förardörr (Groft berusad Stefan ramlar in i dörren. Ej åtgärdat)
Uppreped längs hela sidan (Ska bli hellack i Mars)

Funderar på att sälja den efter omlack till förmån av en Alpina.
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Året har väl varit bra, köpte juh ny bil dock blev speglarna snodda på den efter några månader, men det var väl ganska väntat, numera är dom larmade, blinkande dioder finns även numera. Annars har året varit bra, kul att köra på kinnekulle och bra träffar har man upplevt.

God Jul på er grabbar!!!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
2002 har för min egen del varit ett bra BMW år!

Vardagsbilen har rullat på utan några större problem, nytt framhjulslager, en länkarm och ett nytt avgasrör förutom vanlig service (2 st) blev årets resultat. Kan ev. bli en ny termostat om jag hinner byta innan nyår...

År 2002 har i flera avseenden varit BMW 2002´s år! Detta "firade" jag med att släpa hem ett exemplar av lillebror 1600-2 till verkstaden. 1600:an genomgår nu en omfattande renovering. I och med detta har jag fått ett helt nytt gäng med kompisar i BMWCS 02 sektion.

För övrigt har 2002 inneburet en flytt från 08 till 013 området med sänkta bilägandekostnader som följd, alltid positivt (flytten medförde fler positiva saker men de har ingen direkt bilanknytning...).

God jul och gott nytt år!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Jag har haft ett bra år jag med.... fick äntligen en fullmatad BMW med V8.... så jag är nöjd.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ja vad säger man. BMW-mässigt så har det varit oväntat. Hade egentligen planerat att byta bort E36-Coupén mot en E46-sedan, men istället blev det en E30-lekbil. Inte sagt att det var negativt. Tvärt om! Har sällan haft så roligt och problemfritt ägande som med denna bil.
Hoppas nu att jag bestämmer mig för hur jag ska göra nästa år. Känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert att handla lika förutsägbart som året som gått så jag har inte den blekaste aning om hur jag kommer summera året om ett år.
Köpte min första BMW år 2002, och är redan ägare till 2 st.
Har upptäckt för och nackdelar med detta märke, men byter inte på ett bra tag...

Jag har dessutom för första gången de senaste 5 åren börjat tvätta min svarte bil, de andra jag haft har fått vara glada om de blev avspolade 2 ggr/år. BMW:n blir rengjord var till varannan vecka och snart har jag väl vaxat bort lacken...

Bytt till svarta sidoblinkers, vita framblink.
Har trots den svartes ålder/värde fått känna på lite småvandalism, repor och antennavbrytning.

Tja, ett gott Bil-år har det varit iallfall!

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.