|
|
|
|---|---|
|
Min 535 går helt ok men den skramlar mkt när man lyssnar på motorn på tomgång. Det låter som en tvåtaktare. Det låter som den knackar hela tiden. Vad skall jag göra? Anders G | |
|
hallå? Anders G |
|
|
Svårt med en diagnos här från skrivbordet ;) Men jag kan väl tänka mig att du eventuellt behöver en ventiljustering eller så har du en sliten kamaxel i värsta fall...Öppna på ventilkåpan o kika efter slitna nockar på kammen.. Svårt hur som helst när man inte kan höra det "live" så att säga. Mvh Janne. |
|
rsarits |
Koppla ur och lyssna om det tystnar, samma symptom på min 528, det tystnar om man kopplar ur. Lådan dålig? Micke |
|
Jag lägger upp en ljudfil idag där ni kan lyssna på motorn. Anders G |
|
|
Ok, Nu kan ni lyssna på motorn på följande adress: Länk Hur låter det tycker ni :-) Anders G |
|
|
Stäng av gräsklipparen och lyssna igen... Micke |
|
|
hehe Anders G |
|
|
Tja du...Jag tror att du skall börja med en ventiljustering och i samband med detta så kollar du alla nockar på kammen så kan du se om det är kammen som är lite sliten..Kolla även oljeröret som smörjer kammen vid din inspektion.. Tyckte ändå att det inte var så farligt knackande som man kunde misstänka så eventuellt är ventilspelet alldeles för stort därav ditt missljud. Lycka till. Mvh Janne. |
|
|
Ok, Jag misstänkte detta.Tackar. Anders G |
|
jocker18@home.se |
mitt urtrampningslager på kopplingen är helt slut, låter väldigt illa. men det är inte i takt med motorn utan låter lite som det vill sej WmB SoundZ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.