|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är lite nyfiken på din strokning, ska du borra upp blocket nåt när du gör det, eller blir det från 2.5 liter? Tänkte själv på om man ska borra upp det till 2.7 och sen stroka(till 2.3-2.4 l kanske?), men det kanske inte håller då? Vilka varvtal tror (vet) du att du kommer hamna omkring? Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... | |
|
All info om strokning välkomnas med öppna armar:) god jul! Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Tjena de är ingen strokning,jag flyttar bara kolvbulten längre upp sen längre stakar!Fast ja borrar blocket till 84,5mm det blir 2520cc... Med längre stakar blir det ändrad vevstake geometri,dvs det går att varva mer... Maxvarv är tänkt 9000varv över det blir kolvhastigheten extremt hög,men blir de inge mer effekt där så varvar jag bara 8000... MVH Andreas |
|
|
Aha... då är jag med... Hur ska du göra med bakvagnen då? Blir det fyrlänk, eller? //Jocke Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Vad fick du ge för kolvar, bultar och stakar? Maila om du vill:) Hittar inget på VM... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
De kostar 25-30k men då beställer jag 7st så man har en i reserv... Men man kan köpa Venolia kolvar istället då blir de billigare... Ang bakvagn så blir de fortfarande en delad,inte fyrlänk för ja ska ju åka gatbilsklassen Riktig bakvagn med obreddade hjulhus är ju menlöst. Jag ska bygga en riktig bakvagn nästa år... MVH Andreas |
|
|
Hehe... Lycka till att få ner 700+ i backen!!:) Då får du ha fuelcellen i knät och halva Avesta i bagaget!!! Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Jade de blir inte lätt,men har man bra hjulupphängning och mina coilovers och M/T 10,5" slicks så är man en bra bit på väg. Du ser i år så körde man en 10a på ett par gamla rallycross lågprofils slicks,lite skillnad på riktiga drag slicks... Men kan får använda anti spinnet,vi får se! MVH Andreas |
|
|
Det blir nog fint ska du se... Annars har du nog en kardan som ser ut som en korkskruv..!! :) Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Kardaner tillverkar Svea maskin på löpande band så de är inge problem:) |
|
|
Kanske den här hjälper till lite... Länk Den är jävligt snygg också!! (mycket viktigt, hehe...) Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Förresten... när du besiktgar din kärra, blir det inte jobbigt att hiva ur m50´n och slänga i en m20 varje gång? Eller har du nåt trick? Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Ang vingen så ska jag bygga en liknande Bäckis vinge,verkar ha bra funktion! Och besiktningen är dryg,usch |
|
|
Jaja, då får väl jag införskaffa APR-vingen själv då:) Men du måste hålla med om att den är snygg!! hihi... Jag kan tänka mig att dom blir lite sura när du rullar in med turbon SBP-stugan, hehe... Jag lider med dig... Var det helt omöjligt att placera turbon "uppe vid huven" eller hur kommer det sig att den hamnade där den gjorde? Har kikat på lite e30 byggen och många har ju valt att placera den relativt synligt/ lättåtkomligt... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069 |
|
|
bmw-andreas: Ska du sälja Alpina vingen? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nu kommer turbon upp vid fjädertonet,men fick banka rätt så friskt,hoppas de går att svänga lite:) Ticco:Japp den kan du köpa,maila för pris MVH Andreas |
|
|
Ticco, nån av dem här skulle sitta som knytnäven i ögat under din huv... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069 |
|
|
Ticco, nån av dem här skulle sitta som knytnäven i ögat under din huv... Länk Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069 |
|
|
Tjena Jag tänkte på detta med det årliga besöket hos SBP. Det ställer ju till en hel del bekymmer för folk som inte riktigt tycker om detta med originaleffekt i motorn. Ingen som har provat att ha två identiska vagnar, förutom motor och det övriga som SBP uppfattar som ett problem? Kom ihåg att jag skriver rent hypotetiskt nu alltså. Låt oss säga att vi vill ha lite mera fart i våran BMW 325. Vi försöker få tag på en likadan bil i samma färg till billigast möjliga kostnad. Denna bil ställs av, samtidigt så plockar vi i lustgas, turbo, kompressor osv. i våran gamla 325'a som nu får en trevlig effekt på 1200 hk, något som SBP inte skulle godta med en klackspark. Vips, kallelsen från SBP ploppar ned i brevlådan. Inför besöket dammas den avställda 325'an av och förses med plåtarna från 1200 hästars monstret. Chassinumret har vi ju också självfallet tagit från monstret och stansat in på originalbilen. Vi kollar att varningstriangeln ligger i skuffen och ruller igenom med blankt papper. Rullar hemåt och skiftar plåtar och åker 6'or på strippen med en gatlegal bil. Aj aj, bedrägeri och förfalskning av fordonsidentitet tänker säkert många. Men vilket är det största brottet egentligen, skifta motor vid varje besiktning eller skifta skyltar och chassinummer? Vad som är enklast är ju inget snack om. Någon som ser något större hinder eller något annat som jag har missat? Det fungerar ju uppenbarligen att byta identitet mellan stulna och krockade bilar, så varför inte? /Tomas |
|
Grusse |
"Tomas" Jag har själv tänkt tanken ett antal gånger, blir det ett busbygge någon gång så blir det till att ha en till likadan bil med samma plåtar och chassinummer som får stå för besiktningarna. Tar för mycket tid och energi till att byta motor en gång per år. Men jag kan tänka mig att det finns en del som skriker rakt ut när man resonerar så. |
|
bmw-andreas: va du på alla strippen-körningar i sommras?? blandar ihop några 325:or nu...vilken färg är de på din? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.