AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
391

Roligaste vägen?

Mr Apex
Nu sitter man och drömmer om sommaren och krokiga asfaltsvägar utan lösgrus eller snö...

Vilken är den roligaste väg ni kört? Min favorit är en väg i norra finland. Den går mellan Kaamanen och Sevettijärvi. Vägen består bara av kurvor, har lite trafik och jämn asfaltsbeläggning. Tyvärr lite långt dit... En och annan ren att se upp med också.

Annars är ju Tungelstavägen rolig liksom de flesta småvägarna i alperna. Fördelen med favoritvägen i finland är att NÄR man åker av finns det inga tjocka träd att köra in i eller stup att flyga ned för, bara dvärgbjörkar.

Mr Apex
Helt klart St Brenner passet mellanm Schweitz och Italien! Mycket kurvigt! Hade dock en hyrd Mondeo så det var inte så mycket av glädje just då men kan tänka mig hur det känns att köra en lite mer ädel tingest där!
Dessutom så får man såna vyer att skåda!!

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
autobahn är väl inte så där jätterolig, men delar av autobahn så är det frifart och det är skööööj det och få köra så fort man vill.
Deliq
Ni som har bra tips på roliga vägar, lägg in en beskrivning här:
Länk
Får vi hålla på ett tag kanske vi kan matcha Ducati-klubbens sammanställning :)

M V H // Deliq

Aktuellt fordonsbestånd:
Länk
nyligen såld:
Länk

*** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss ***
As
119
Ash
///M Roadster -98
Tungelstavägen är en klar favorit, dock är olycksstatistiken inte så trevlig på den vägen.

/Ash
En väg som ligger i mellan Mariefred och stallarholmen i södermanlnad,den finns även me på "roliga vägar" under diverse menyn här på bmwpower...
är en 70 väg som sänktes för ett tag sen från 90km/h...men tror ni mätaren ligger under 100 sträcket ofta på den vägen lr!?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Mariefred-Nyköping en gammal rallyklassiker som lider av dålig vägbeläggning.

Autobahn mellan HH och HL sent på kvällen och tidigt på morgonen när det är lite trafik.

My Bimmer is my mistress
dansguru
tungelstavägen! jag jobbade i jordbro i två somrar i rad. bor gör jag i tumba. hehe. man vaknade alltid tidigt.
Utgå från Borås åk sedan bara runt 1-10 omkrets och ni kommer att se de mest fantastiska vägar..
T.ex. Seglora och Segebol...

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.