|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vad som behöver göras för att montera i en färddator istället för klockan? Finns det färdigdragna kablar eller måste man dra nytt? | |
Paap Reeder |
Hej! Gjorde detta för 5-10 år sedan men minns att det vart ett jäkla kopplande och läsande av kopplingsscheman hit och dit. Ngn kabel saknades i min iaf. Skulle inte göra om det i dag. En typisk grej man har för syns skull och aldrig använder. Sedan montering har jag tryck <20 ggr på den under 10 års tid. Helt onödig pryl i stil med de roterande grillar som finns i moderna ugnar. Enligt E-lux är det < 1 promille som använder grillarna. Lycka till ändå! Någonstans i högarna har jag säkert kvar kopplingsschemat jag var tvungen att beställa från Tyskl "för att få ihop det". Se upp med kodnyckeln som måste vara exakt till Din bil vad gäller däck, inspr, utvxl, vxllåda o s v. MVH /// Paap R |
|
Tackar för svaret Paap R.. Det e nog sant det du säger att det är en onödig pryl...men är vi inte alla prylbögar... Färddatorn sitter i en 528 -85 som skall skrotas så det bör ju göra saken lite lättare... eller?? Vad menar du med kodnyckel? MVH Maistro |
|
Paap Reeder |
Hej! Jo .... är själv litet av en sådan. Den största besvikelsen är att det inte finns trippmätare i den. Bayrarna har väl tänkt att man har redan en analog. Den analoga har jag till hålla koll på soppan och hade viljat kunna använda färddatorns trippmätare till just trippmätning. Exvis "kunna pressa körtider Hudik-Bromma" ....(raderingsrisk). Har svårt att minnas alla detaljer men jag tror inte Du kan plugga in 528:ans rakt av i Din 535:a. Det sitter olika kodnycklar i dessa. Dessutom är det årsmodellsberoende sisådär kring före / efter 84-86. Kolla noga med ngn som bytt senare än jag. MVH /// Paap R |
|
Ingen annan som har några bra tips?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.