|
|
|
|---|---|
NIKE |
Hej allahopa jag har ett problem till det låter som om det är något som sitter löst höger fram det uppstår när jag åker på gupp oavsätt om jag svänger eller ej har ni några förslag till vad det kan vara ? och tack hjälpen med förslag till varför mina mätare inte ville fungera. I mitt nästa liv önskar jag att jag blir en ///BMW/// |
|
Kan vara gummi mellanlägget som sitter mellan stötdämpar tornet och stötdämpare/fjäderbenet. När det är dåligt låter det som något sitter löst i frammvangnen och kluckar lite över ojämmnheter. Länk |
|
| Kolla om den högra stötdämparen sitter fast ordentligt, jag har samma problem som du, och det beror på att min högra stötdämpare glappar lite | |
|
försök att sätta en person på fronten...eller liknande som kan hålla på stötdämparen och så kör du sakta fram och bromsar ett par gånger...känner den utsatta personen någon speciell klunk eller liknade så kan stötdämparen vara dålig... /Henke BMW CS #5075 |
|
NIKE |
Nej stötdämparna är det inte dom är nya! I mitt nästa liv önskar jag att jag blir en ///BMW/// |
|
Kolla ändå att muttern på fjäderbenet som håller fast stötdämparen fortfarande är åtdragen, den kan faktiskt skaka loss efter ett tag när allt är nymonterat och "fint". Ger precis det symptom som du beskriver. Hände mig på min gamla 318 E30, och hände dessutom på en Volvo 240 jag hade (hädelse...). På 240:n slutade det med att fjäderbenet separerade nere vid hjulnavet (utmattning) för att jag väntade för länge med att rätta till.... :( Jag körde som tur var långsamt! Annars kan en teori vara spindelleden eller krängnings- hämmarbussningarna. Spindelleden kan du kolla genom att lyfta upp bilen på pallbock och fresta lite mellan bärarm och fjäderben med kofot eller liknande. Det skall inte gå att glappa. Krängningshämmarstaget samma sak. /Christian |
|
NIKE |
Tack för tippset jag ska kolla det där med kängningshämmarbussningarna. /Nike. I mitt nästa liv önskar jag att jag blir en ///BMW/// |
|
Det är stabiliseringsstaget. Det lät likadant hos mig. Den kostar ca 250kr och du byter den på 15 minuter, det är bara två muttrar som håller staget på plats... A piece of cake dude. |
|
328_huggarn |
en fråga.. vart kan man hitta stabilisteringsstaget.. ? |
| På BMW, mekonomen, biltema... | |
328_huggarn |
ok.. tänkte vart på bilen nu ja =))) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.