AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.001

Eftermontering av nackstöd 525 e34

An
75
Andreas.hstd
525 Touring -94
Finns det ngn i detta forum som eftermonterat nackstöd i en touring ??
Det finns inga hål färdigt. Är det bara att göra hål och sätta dit hållare eller hur funkar det. Tacksam för svar.

Andreas
Något åt det hållet, eventuellt får du köpa fästet oxå på insidan så att säga. Jag har för mig att det finns kompletta satser att köpa på BMW, säkert billigt....

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
Hur gick det md nackstöden?
Har en Touring utan nackstöd,men
jag skulle gärna vilja sätta dit, var det enkelt eller?
An
75
Andreas.hstd
525 Touring -94
Jag har gett upp det projektet för tillfället.
Med andra ord har jag varit för lat :D
Men det skall fixas troligtvis nu under vintern.

Andreas
HM
15
HMA
528iA Steptronic Touring -98
Hej

OM jag inte minns helt fel så finns det fästen färdiga under tyget. Bara att göra hål i tyget och trycka dit nackstöden, alla 3. Så var det i alla fall på den 525 iT-93 som jag hade köpt från Tyskland.

Känn efter så skall ni nog känna ett avlåbgt hål gär nackstöden borde sitta.

/Hans
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
Jag har kännt och det enda jag känner är något som känns som ett plattjärn.Skall hålen sitta i framkant eller bak kant sett uppifrån.Om man tittar på ryggstöden så är det en rand i tyget som går från sittdynan och upp, den borde komma mitt i nackstödet, så det borde vara 2st hål lika långt från randen.
Med nackstöden följde 2st plasthylsor och 2st runda plastbrickor
och dom sa att det skulle vara förberett.
HM
15
HMA
Samma följde min sats med 3 nackstöd. Plastbiten skall sitta där hålet görs i tyget. På min 93 var det förberett. Kände man på ovansidan så fanns det anlånga rektangulära hål under tyget.

Gjorde bara hål i tyget och sedan på med plastlocket och trycka ner nackstöden. Men kanske inte är standard med detta...men det borde vara det tycker jag.
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
om du tänker dig ryggstödet uppifrån, sitter nackstödet i mitten eller förskjutet framåt eller bakåt, altså mot bagaget eller mot motorn
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
Nu har jag hittat hålen ( Det var lite nervöst att skära hål i tyget)
Men plasthylsorna fastnar inte, så om man drar upp nackstödet så rör dom sig uppåt.Ska det vara så eller har jag missat något?
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
Nu har jag hittat hålen ( Det var lite nervöst att skära hål i tyget)
Men plasthylsorna fastnar inte, så om man drar upp nackstödet så rör dom sig uppåt.Ska det vara så eller har jag missat något?
HM
15
HMA
Mina fastnade inte heller ... men jag rörde aldrig nackstöden...

HMA
Di
56
DieselGlidare
525TDS Touring-93
Okey dom får sitta där dom sitter
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Vad kostade nackstöden på BMW?
Lars
Ingen som genomfört detta på en compact? Är lite nyfiken på om konsollen att dra ner nackstöden i redan finns på plats. Upplevde det som lite svårt att få loss skumgummit under tyget utan att förstöra det.

Angående plastbrickan som skall sitta på ovansidan av ryggstödet (som nackstödspinnen går igenom) så fixeras den med en plastbricka på undersidan av hålet man har/gör, sitter den monterad gissar jag på att allt sitter kvar när man drar i nackstöden.

Johan S
www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.