|
|
|
|---|---|
| jo min bmw 520-89 har börjat rycka ordentligt när man försöker varva motorn över 3500rpm så är det om man slå av å på tändningen,det rycker som fan,har bytt oljefilter,luftfilter,bänslefilter,slgit ialla möjlig mirakel medel,t-spritom den frusit men inget har hjälpt.är den nån som har några förslag,den går utmärkt under 3500rpm inga problems me tomgång. | |
| Om du skruvar loss soppapumpen i tanken, lyser med en ficklampa ner i tanken, kolla om du ser metallspån i botten. Då är dit problem pumpen som är slut, det är bara att köpa en ny. | |
|
Tycker nästan det låter som ett tändningsrelaterat fel. Kolla tändkablar, byt tändstift, kolla rotor & fördelare. Länk |
|
|
Hejsan Låter som om du har samma fel som jag hade. Min 525i gick inte heller att varva över just 3500rpm då det kändes som om den började misstända eller helt enkelt inte orkade längre.. Felet visade sig vara tändspolen, nu är den bytt och bilen går kanonfint igen. Kanske inte samma grej som dörr på din bil, men det kan vara värt att testa. |
|
|
Skulle stå dör, inte dörr.. Hur tusan raderar man sina egna inlägg på det här forumet ? :) |
|
|
Kolla även batteriet, ibland kan bilen gå kasst om batteriet är kasst. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.