|
|
|
|---|---|
|
tjenis! min bmw startar och sedan går inte höger motor halva. och ibland startar den om man slår igen baklukan?? skit skumt är det. hur reagerar bilen om lambda sonderna inte funkar som dom ska??? och hur märker man om flödes mätarna inte funkar.. säljer en 750ia 1991 Iron M/// | |
|
säger bara kolla elsystemet...jordpunkterna... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| en av bensinpumparna håller nog på att ge upp.ha någon som kan knacka till på tanken när du ska starta | |
Paap Reeder |
Hej! Lambdan kommer på en M 70 in tidigast efter minst 1 min körning. Kommer den inte in ... fanken vet. På min systers Golf II så vägrade den att starta när Lambdan var slut. Monterade nämligen in en Biltema dito i hennes bil. Hon kom 10 mil sedan sattes syskonkärleken på hårda prov. Du måste mäta upp br- trycket. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej! Glömde ett tips = hon går bra på bara en pump om Du matar båda motorhalvorna från en pump och håller Dig under 140 kmh. MVH /// Paap R |
|
vilket tryck skall det vara då??? Iron M/// |
|
Paap Reeder |
Hej! Trycket skall vara 3,0 och inte nog med det, trycket får endast sjunka 0,5 kg på 20 min. Sjunker det fortare kan det bero av att en spridare läcker, tryckregulatorn (1780:- x 2)är risig eller att backventilen på pumpen är kass eller har för tillfället "fått en tupp i halsen", d v s ett grand mellan membran och hylsa. MVH /// Paap R |
|
Det kan inte vara så att en av luftmängdsmätarna har rasat? Bilen går men ack va slö den är och törstigare än en nyfödd kalv.. Fråga mig hur jag vet :) |
|
|
Garanterat ena soppapumpen som strular, slå igen bakluckan = vibbration i pumpen = pumpen kommer igång en stund. Mät trycket i bägge pumparna,ena håller nog inte ett konstant-tryck = innre läckage. Kostar 2100 kr på reserv-delar i sundbyberg # vagagatan, norr om STHLM". M.v.H JAWEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.