AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
450

318i - köpsanbefaling?

Tjena,

Egentligen har jag beslutat mig för vilken bil jag ska köpa..En BMW 318i Touring (Kombi?) från 1/1998, 73.000 km och standardutrustning (fullservad, etc.). Bilen är blå och har en dålig lakering på motorhuven..KOstar 180.000DKK

..Men i dag har jag sett en annan till salu: Svart, samma model, 10/1997, fullservad, 116.000km och med aircon.. Bra skick - och båda bilarna är med 6mdr. 100% garanti. Kan antagligen prutas ner i 170.000...

Utifrån en ekonomisk värdering (inkl. reparationer/service hos BMW), vilken skulle ni välja då??

Hoppas inte frågan är för "forumplatsmisbrukande"(undrar vad det heter på svenska...).

Mvh.

CJ, Danmark
köp den svarta, eftersom att en bil med ac är mer lättsåld. Du slipper också lacka om huven vilket kan ge nyansskillnader mellan huv och övriga bilen (vid omlack av huv). Mig vererligen borde det vara sammma service priser på de två olika årsmodellerna. än om den svarta har gått en bit längre skulle jag råda dig att köpa den, än om det är en vanlig men också snygg färg.

///M-power for the folks!!!
Tack för det rådet.. Jag ska titta på den i dag, då får vi se.. Andra meninger?? Km-talet skrämmer mig nu lite; kör kanske 3500 mil i året..

Mvh.

CJ
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Den där motorn går hur långt som helst om man sköter den. Nästan iaf...

Det skiljer ju bara 3 månader på bilarna.

Bägge bilarna är säkerligen toppenbilar, så du får gå efter din egen känsla.

Ställ dig dessa frågor:
Vilken är finast inuti?
Vilken är finast utanpå?
Vilken känns frächast/nyast?
Däck/fälgar?

Sammanväg intryckena så kommer du säkert att bli nöjd.

Lycka till!

Min skrothög: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.