|
|
|
|---|---|
JohanOS |
Jag fick reda på av min bilförsäljare att M5 fälgar på en Z3 -måste- vara kopior, för original skulle inte passa. Ta en titt på denna bilden: Länk Menar han på allvar att en kille med M-coupe skulle köra runt med fälg-kopior. Då undrar jag självklar, efter alla diskussioner kring att kopior inte är bra, varför man kör runt i en bil för nära en halv miljon och använder sig av pirat-fälgar? Det talar ju emot rätt mycket. Eller har jag fel? Tacksam för synpunkter, är nämligen helt kär i just dom fälgarna på en Z3 Coupé. |
|
Det var helt klart snyggt i alla fall! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
| Tar och håller med om det. Såg riktigt propert ut. | |
|
Snyggt som satan, blev verkligen mer sugen på en Z3-cupe' nu...fast Mcupe'n är mer eller mindre ett måste, det är helt klart massor av bil för pengarna för snart hittar man väl fina exemplar under 200000kr...när kom dem???? var det 97?? |
|
JohanOS |
Att det är snyggt är inte vad jag behöver veta. Det är väl självklart. :) Men jag hade ett par frågor också som jag gärna vill ha synpunkter på. Läs en gång till :) |
|
Varför man kör runt i en bil för nära en halv miljon och väljer "pirat"-fälgar"? Det svarade du ju själv på, för att det blir snyggt och originalfälgarna inte passar... Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
JohanOS |
Det är fortfarande ohållbart, man vill ju inte bara vara snygg i en bil med 330 hästar. Om nu köregenskaperna enligt många påverkas rätt avsevärt med piratfälgar, hur mycket borde det då inte bli på en SÅN bil? Som är en renodlad ban-racer i princip. Det går inte ihop. Eller så är bilägaren bara så dum.... Eller så finns det -bra- kopior. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ser ut som M-line och de är för ljusa, dvs inga bra kopior på orginalfälgen.det finns andra kopior som är identiska med orginalet i kulör,då de är "svartkromade".Och visst pryder det även en Z3. trots att det inte finns orginal som passar. Bara för att en fälg är en kopia, betyder inte att den är en dålig fälg för det.Utan fyller säkert sin uppgift på ett bra sätt. MVH Hasso Länk |
|
Jag förstår inte hur en piratkopia kan vara sämre än originalet på det viset. Fälgen ska sitta fast i navet på bilen och hålla ett däck på plats, hur kan det gå snett? Det som skiljer är väl snarare utseende, detaljfinish mm, men detta har ju knappast någon avgörande betydelse för väghållningen. Liksom med många andra grejer är det väl mest märket man egentligen betalar för när man köper "fina fälgar". Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Vad är det som gör att originalet inte pasar? Är M5 original bredare från centrum och ut än Z3 original, eller tvärtom? Mao är det lägre ET på M5 original än Z3 original? Omdet är tvärtom, så finns ju spacers att ta till. Mistänker dock att et är tvärtom, men det går ju alltid att svarva ner centrumet på fälgens baksida ör att få dem längre in i hjulhuset, men det skulle jag nog inte rekommendera... Kopior på fälgar behöver dessutom inte vara ett dugg sämre än original. Hur många har inte Schnitzer Copy på sina bilar? Jag hade det på min och var jättenöjd med både finish, balans och utseende. /Kidde Hjärtat säger fortfarande BMW... |
|
|
Men det är väl inget problem att sätta ditt dem. Det finns spacersliknande lösningar att tilllämpa för att sätta en fälg på en bil där det först inte passar. Man kan även byta navet. Så länge hjulet får plats i hjulhuset så går det att montera på vilken fälg som hälst. _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
hasso: Men har inte M-line fälgarna färre ekrar? ________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.