|
|
|
|---|---|
| Har ett litet problem med treans växel vid snabb växling från tvåan till trean. Ibland så skrapar det lite tråkigt då, syncringen är med andra ord dålig. Finns det någon som råkat ut för det? Gärna tips på vart man kan få det fixat till ett hyfsat pris. 6 vxl M3 -96 | |
|
hmm...själva synkringen är ju inte särskilt dyr, utan det kostar att riva växellådan....om du inte känner ngn som kan fixa det till kompispris så kanske det är bättre att kolla efter en beggad låda...för om en synkring har börjat gå så kan det vara så att ngn annan hänger på.... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Mobimech i göteborg renoverar dessa lådor. Peder heter han som jobar där.. Har min låda hos honom nu.. Jag frågade om han kunde renovera en 6-växlad låda till mig men han sa att det säljs inga delar till dom lådorna.. Hoppas att det bara gällde M5 -6 växlad bengan |
|
|
Det säljs inga delar till lådan i M3 3,2. Prova på någon skrot. Länk |
|
|
Jag kollade på bildelsbasen.se och där fanns det inga 6-växlade lådor... Sorry. bengan |
|
| Har själv kollat runt lite och en sådan låda växer inte på träd direkt! Ska prova att byta olja, kan ju bli lite bättre av det om man har tur. Är det någon som har något förslag på vad man ska hälla i för olja? | |
|
Det skall vara ATF automat olja...står det på min låda. Jag har en Getrag 280 låda,M5 0rginal låda alltså. På BMW sa dom att det skulle vara ATF Automat olja oxå. Har du kollat med Per Edvinsson? Har har skrotat 2st M3 -96or. bengan |
|
|
OKej. Jag har nog samma problem som dig "R3". Fast jag åker runt med 3.0:ans låda. Hur är det med dessa? Lika svåra/dyra att fixa? xpoze. |
|
|
Jag fick höra av Peggen att det inte ens finns att köpa delar till M-lådor (3.2 6v) i racing sammanhang.. De måste byta hela lådan, som han sa så går det ett par lådor under en säsong.. Så pengarna flyger iväg.. |
|
| Är det vanligt att bilfabrikanter inte säljer reservdelar till vxl-lådan? Jag funderar på om det är billigare att köpa en ny låda istället för att BMW renoverar den gamla och att det är därför BMW inte säljer reservdelar till den..? | |
| Hade jag varit dig hade jag inte vågat fråga vad en ny låda kostar om du inte har ett starkt hjärta så du inte tuppar av:)Skämt osido jag gissar på sjuttio skriv gärna om du tar reda på de kan vara kul o veta fall man ska ta de lugnt med spaken. | |
|
Jag gissar på att lådan kostar 48000kr + moms. :))) Hos BMW alltså. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Man blir ju förbannad, närmare 60.000:-!!! Vad kostar BMW:s automatlåder..100.000:-??! Det kanske inte är rättvist att jämföra med Volvo, men kostar inte en fabriksny låda till 850 under 10.000:-? Om det kommer en dag då det skrapar om min låda kommer jag bara skrika rätt ut :) |
|
|
Japp,det gjorde jag ...tror mig.. Nu skall jag renovera en 5 växlad M5 låda istället.. Den 6 växlade går inte att få tag i till M5..inte änns hos BMW för rimliga pengar. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.