|
|
|
|---|---|
| ska hämta en bmw 850 passar 15 tumm alu me vinterdäck domm sitter på en 735ia -87 850är en 92a | |
| Med tanke på bromsarna är jag tveksam till om du får på mindre än 17 tum, men 15 är DEFINITIVT helt kört. | |
| 15" är nog i minsta laget. 16" levererades bilen med från fabrik så det borde nog vara det minsta. | |
|
15" går inte över bromsoken, 16" går precis så det är minsta alternativet. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Tja, jag annvänder broms ok och skivor (324mm) från 750i på en e28, och det passar med en orginal bmw 15 tumms fälg.Tajt mellan förbidelseröret och fälgen...men visst funkar det! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
går ej på med 15 ! ******************************************************************************* Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel ****************************************************************************** Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!! |
|
| har fått låna ett par 16tum som sitter på en m5a dom borde passa | |
|
16tum går på csi'n så det finns en chans att 15" går på den vanliga 850'n men jag tvivlar på det... Tomas.S |
|
| Jooo nu är man ägare till en 850, och m5 fälgarna passade.Bilen går fint, det finns en del små fix.. | |
|
Pekka, då får man gratta till nyförvärvet!!! Daniel och Tomas, jag har samma ok och skiva (324mm)fram som finns bla på 850i på min e28 och jag har kört med 15" fälg...så jag vet inte vad ni grundar det att det inte går? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Har du oxå fyrkolvsok dom kanske går ut mer eller om fälgarna är smidda så är ju dom lite tunnare.. | |
|
Jo jag har 4kolvs ok, och fälgen har jag för mig är från en e32 eller e34...kommer ej ihåg vilket. Det är den mindre snygga 15" fälgen som satt som std fälg. mellan förbindelseröret dvs undersida ok och fälg har jag ca 3 mm tillgodo men mellan oket och fälgsidan är där ca 10mm tillgodo (får i mellan ett finger. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Låter konstigt... Jag har samma ok, och med 16" vinterfälgen har jag uppskattningsvis en halv millimeter tillgodo mellan fälg och ok. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
som sagt svårt att säga.. Ja vet att csi oken o skivorna är större än standard 850 bromsarna och på csi så går 16" fålgar på men det är inte mycket plats kvar.. Så 15" kanske inte är omöjligt, men som sagt det kan jag inte garantera, ja kan mycket väl ha fel.. Tomas.S/Aiit films |
|
|
Tomas, du har helt rätt med Csi, 345mm bromsar och 15" fälg går inte ihop. Även ska man tänka på att olika tillbehörsfälgar inte är så stora på insidan, även om dom har en dia på 17 och 18 tum. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Hej Pekka! Välkommen som 850-ägare. Hoppas verkligen att Din bil är vad Du förväntar Dig. Jag har en själv, och visst är 850 en av de finaste bilarna som någonsin gjorts! Det finns 519 stycken 850, och 94 840 i Sverige. Jag försöker att skapa ett kontaktnät mellan oss, så att vi kan utbyta erfarenheter och tips. Skriv till mig om Dig och Din bil. Jerker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.